Desktop gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Steffie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Goedemorgen,

Ik heb hier een pc staan met een ASUS Striker Extreme I moederbord, en een TAGAN TG700 U25 voeding, deze zit er vanaf aanschaf in. Daarnaast heb ik hier een OCZ ModXStream Pro 700W voeding liggen (nieuw uit verpakking).

Wanneer de Tagan voeding aangesloten is branden er ledjes op het moederbord, wat m.i. aantoont dat er spanning op staat. Echter, wanneer ik de powerknop indruk gebeurd er totaal niets. De vents gaan niet draaien, geen piepjes o.i.d. Zojuist de Tagan voeding eruit gehaald en de OCZ aangesloten. Wanneer ik dan de stroom erop zet knipperen de leds op het moederbord en gaat de pc ook niet aan wanneer ik de powerknop indruk.

Tevens heb ik met de nieuwe voeding alles losgekoppeld van het moederbord en enkel de stroomkabel op het moederbord en de 24 pins stekker erin laten zitten. Ook dan knipperen de leds op het moederbord.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn? (ik denk zelf aan een kapot moederbord)

Er is toch wel een speaker aangesloten?

Geen biosbeeps met alleen de voeding en speaker er/op/aan, CPU erin, vrees ik dat ook.

kan ook zijn dat de power knop het niet doet probeer de reset switch eens te gebruiken als aan/uit knop.

Laatst bewerkt:
Beide heren bedankt voor de reactie. Zojuist een nieuw moederbord in de pc gezet en hij gaat weer aan.
Zit nu enkel met het probleem dat hij niet door wil starten (missing operating system). Wat is hiervoor de meest makkelijke oplossing? (ondertussen google ik zelf ook)

Alvast bedankt voor een reactie

EDIT:
Inmiddels in de bios gekomen, windows is aan het installeren. Bedankt voor de tips! /EDIT

Laatst bewerkt:
Ga in de BIOS, kijk naar de boot priority en pas het aan naargelang hoe je het wil, en installeer dan je OS.

Bedankt, had inderdaad net gevonden hoe ik in de bios kon komen (nieuw moederbord he:P)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe installatie plegen zal het worden bij een nieuw moederbord maar die melding krijg je indien er niet van de schijf en partitie wordt opgestart waar het OS op staat, wal aan de goede sata poort aangesloten? en zijn er voor de bootschijf en voor data schijven vaak.

Lange Pier,

Op mijn oude moederbord was een RAID 0 config actief, daar het "nieuwe" moederbord dit niet ondersteund kon hij geen OS vinden. Ik formuleerde mijn vraag verkeerd, de vraag was eigenlijk hoe ik in de BIOS kon komen. Dit is me gelukt en de nieuwe installatie is inmiddels bijna voldaan.

het is zelfs erger dan dat
in een raid 0 configuratie moet je de zelfde hardware gebruiken anders ben je al je data kwijt ongeacht of het moederbord raid 0 ondersteund of niet
tenzij je precies het zelfde moederbord met dezelfde chipset aanschaft

Hier was ik me idd van bewust voordat ik het nieuwe moederbord aanschafte.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is waarom ik Raid configuraties 'haat' :o, ofwel zijn ze niet echt betrouwbaar ofwel zijn ze gewoon erg inefficiënt.

Raid 0 bestaat eig. helemaal niet en de rest van de raid configuraties zijn prima, vrijwel alle servers bij bedrijven werken ermee, die mening mag je hebben maar slaat nergens op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan