Desktop geeft geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikey144

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Gisteren is mijn pc ineens vastgelopen en er kwamen allemaal strepen door het beeld heen. Sinds die tijd heb ik hem nog een keer kunnen opstarten met weer die strepen en een resolutie van 800x600 wat ik niet kon veranderen. Op dit moment geeft die helemaal geen beeld meer en staat op beide beeldschermen iets in de trend van "no signal". Verder krijgt de hele pc wel gewoon stroom als ik kijk naar de fans en LED's.

Zelf denk ik dat het aan de videokaart of voeding ligt. Zijn er dingen die ik op dit moment kan doen om hier meer uitsluitsel over te geven?

Alvast bedankt voor de hulp en mocht er aanvullende informatie nodig zijn over de pc zal ik deze opzoeken!

Onboard video beschikbaar?
Videokaart eruit halen en in andere PC testen en de monitor aan de onboard hangen.
Andere voeding in deze PC en testen.

Lees m'n sig. a.u.b.

Onboard is helaas niet aanwezig en ik heb niet zo een pc beschikbaar waar ik deze videokaart in kwijt kan. Wat betreft de voeding zal ik eens even rondkijken of er nog een is die genoeg stroom levert.

Maar het is voor mij erg lastig onderdelen te wisselen en testen aangezien iedereen in mijn nabije kringen gebruik maakt van laptops...

Hoi,

Je zou alvast merk voeding en type kunnen geven en merk moederbord en type tevens geldt het zelfde voor de videokaart even in de pc kijken hoe of wat.

Laatst bewerkt:
Als ik op de beschrijving afga is het meer dan waarschijnlijk dat de videokaart overleden is.
Het wisselen van de voeding zou ik dus niet als eerste doen...

Hallo

" vastgelopen en er kwamen allemaal strepen door het beeld heen."

Sluit mij aan bij eerdere vermeldingen dat de videokaart "defekt " is...

Zo goed als zeker zal deze niet nader vernoemde videokaart een aktieve koeling bezitten , die nog nooit zuiver/stofvrij wed gemaakt.

Het zuiver/stofvrij maken d.m.v. compressor is +/- 5 min. werk/moeite.

Altijd jammer om dit te lezen ...

Zo goed als zeker komt het hier op neer --> langdurige/extreme oververhitting , waardoor de soldeerverbindingen tussen de g.p.u. en motherboard zijn gesmolten.

Peter

Tja, info geven is een vaak groot probleem en lezen ook overigens......

Excuus, ik zat op mijn mobiel terwijl ik de post plaatste en daar zie ik geen sigs op. Als het probleem niet is opgelost nadat ik de PC uit elkaar haal zal ik alsnog deze informatie hier posten.

Hallo

" vastgelopen en er kwamen allemaal strepen door het beeld heen."

Sluit mij aan bij eerdere vermeldingen dat de videokaart "defekt " is...

Zo goed als zeker zal deze niet nader vernoemde videokaart een aktieve koeling bezitten , die nog nooit zuiver/stofvrij wed gemaakt.

Het zuiver/stofvrij maken d.m.v. compressor is +/- 5 min. werk/moeite.

Altijd jammer om dit te lezen ...

Zo goed als zeker komt het hier op neer --> langdurige/extreme oververhitting , waardoor de soldeerverbindingen tussen de g.p.u. en motherboard zijn gesmolten.

Peter

Dit is inderdaad waar ik zelf ook aan dacht. Ik heb helaas nooit de videokaart helemaal uit elkaar gehaald aangezien deze redelijk lastig open te krijgen is. Net voor mijn werk begonnen met het schoonmaken van de videokaart (EVGA GeForce GTX 275) en hier zat een aanzienlijke hoeveelheid stof in. Ga straks verder en zal wel even bericht geven of het nog heeft mogen baten of niet. Bedankt voor de hulp alvast!

Laatst bewerkt:
Processor: Core™ 2 Quad Q9550 (4x 2833 MHz)
Videokaart: GTX275 (NVIDIA GeForce GTX 275)
Voeding: RealPower M620 (620 Watt)
Moederbord: P5Q PRO Turbo (Intel® P45)
Hardeschijf: HD103UJ (1.000 GB)
Geheugen: 4 GB DDR2-1066 Kit (4096 MB)

Hierbij alsnog de specs van de betreffende pc. Na het schoonmaken van alle onderdelen geen resultaat gezien helaas. Dan maar proberen een videokaart te vinden om te testen of daar daadwerkelijk het probleem ligt denk ik? Anders wordt het een zoektocht naar een nieuwe videokaart haha.

Hallo

"Ik heb helaas nooit de videokaart helemaal uit elkaar gehaald aangezien deze redelijk lastig open te krijgen is"

Volledig demonteren is zelden of nooit nodig....

Ventilator blokkeren zodat deze niet op hol kan slaan , en d.m.v. luchtdruk (compressor) in de omgekeerde richting van de normale airflow blazen.

Indien de g.p.u. reeds is losgekomen van het motherboard , dan helpt zuiver maken uiteraard niet meer...

Reflow/reball kan dan wel nog helpen , maar dan moet je wel zo iemand vinden.

Het benodigde materiaal en ervaring in deze materie is cruciaal.

Zelf doen zonder ervaring is zo goed als onmogelijk.

Begin niet met verfstrippers en ovenescapades te "reflowen".

Mocht dit al lukken , zal de herstelling zeker niet definitief (stabiel/betrouwbaar) zijn.

Dergelijke m.c. gyver herstellingen maken een deftige herstelling veel moelijker , zo niet onmogelijk.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit leest iets aan deze info.

peter

Bedankt voor alle tips! De computer is weer werkend met een tijdelijke videokaart erin, dus er zal inderdaad iets langdurig oververhit geraakt zijn in de oude. Nu maar zoeken naar een nieuwe kaart, want het repareren van de oude ga ik niet aan beginnen denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan