Desktop.ini vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nameless001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2010
Berichten
3
Hallo iedereen

Ik heb een bepaalde map om mijn laptop aangepast met de volgende werkende Desktop.ini:

[ExtShellFolderViews]
{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}={BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}
[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
IconArea_Image=folderbg.jpg
IconArea_Text=0x000000

Door deze .ini krijg mijn map een achtergrond zoals je kan zien in de screenshot.

Wanneer ik de weergave van mijn map verander naar miniatuurweergave, krijg ik een witte achtergrond rond mijn iconen in windows explorer, zoals in de screenshot (iets overdreven :) ) aangeduid in rood.

Weet iemand een manier (liefst via de desktop.ini) om de kleur van deze witte achtergrond te veranderen of transparant te maken??? Ik heb het hele internet afgespeurd en niks gevonden :( jullie zijn mijn laatste hoop!

Bedankt op voorhand,
Nameless001

PS: Mijn OS is Windows XP
 

Bijlagen

  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    95 KB · Weergaven: 39
niet transparant

het is heel simpel , de iconen hebben een witte achtergrond, ze zijn dus niet transparant. en dat was met de originele thema ook niet nodig aangezien die een witte map achtergrond had :).

oplossing: iconen transparant maken.
 
RE: niet transparant

En hoe doe ik dat dan?
Het icoon voor 'Mijn software' heb ik zelf gemaakt. Het is een .ico bestand en wanneer ik dit bijvoorbeeld met gimp open, zie ik deze witte achtergrond niet, wat dus betekent dat de .ico deze achtergrond niet bevat, maar explorer deze toevoegt. Of ben ik verkeerd? Kijk eens voor jezelf, ik heb de ico bijgevoegd. (wel even de zip uitpakken omdat ik geen .ico kon uploaden)

Toch bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes,
Nameless001

Nog andere ideeën/oorzaken?
 

Bijlagen

  • icoon.zip
    3,4 KB · Weergaven: 17
Help!

Weet echt niemand een antwoord op mijn vraag?

Dit stoort mij echt.

Toch bedankt,
Louis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan