Desktop on z'n kant plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Goedemorgen,

M'n vriendin gebruikt n oude desktop, zo'n lekker ouid bakbeest wat horizontaal op n bureautje staat en dus ook ontzettend veel ruimte inneemt.

Nu vroeg ik me af of het kwaad zou kunnen om dat ding op z'n zijkant te plaatsen???

M.i. niet, de standaard torens hebben natuurlijk dezelfde spullen erin zitten, enige wat ik kan bedenken is dat het wat lastig is een schijfje in de lade te plaatsen omdat die geen klik bevestiging heeft zoals n laptop, dus die er dan uitvalt.

Jullie inzichten??

Thanks

Volgens mij (niet 100% zkr) is het enige probleem je disk drive. Dus die zou je misschien zelf een kwart slag moeten draaien. Of een externe kopen.
Maar voordat je dit doet zou ik nog even wachten op de bevestiging van andere mensen :thumb:

De meeste optical drives (cd/dvd) hebben de mogelijkheid om op de zijkant geplaatst te worden. Als je dan een cd/dvd plaats vallen deze in sleufjes, waardoor ze gewoon geladen kunnen worden. Met hardeschijven is het ook geen probleem, mits deze vanaf het begin zo geplaatst worden. Echter hebben deze al een tijd horizontaal gewerkt, dan is het niet aan te raden deze verticaal te gaan plaatsen. Een hardeschijf heeft toch te maken met mechanische slijtage. Ga je de stand veranderen, nadat ze al een tijd gebruikt zijn, kun je het proces mogelijk versnellen.

Er zijn zelfs behuizingen waar je de DVD/CD-rom spelers een kwartslag kan draaien waardoor deze ook weer goed zitten als je de kast vertikaal zet. Bijvoorbeeld bij modellen van compaq kan dit.

Op z'n kant zetten kan voor het moederbord etc. geen kwaad.

.....Nu vroeg ik me af of het kwaad zou kunnen om dat ding op z'n zijkant te plaatsen???

Hoi,

Onhandig dus in bepaalde opzichten ....
Eerlijk gezegd, ik heb er altijd een hekel aan gehad, zo'n ding op je bureau. Hij neemt ruimte in, staat dus in de weg en bovendien heb je meer last van het geluid. Tenslotte is het ongezond, wat veel mensen zich niet realiseren. Dat heeft te maken met luchtcirclatie, stof en electronica in de directe nabijheid van je gezicht.
Kijk eens of je een plekje onder, of naast het bureau of de werktafel kunt bedenken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan