Desktop pc 24/7 aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodneytje

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Hallo,

Ik wil voor mijn poster actieviteiten graag mijn pc aanlaten zodat hij lekker kan uploaden:)

Enkel vertrouw ik het niet snachts, ik heb de CPUVentilator matiglaag gezet zodat hij voor snachts stil is.

Meer info:

1523 RPM CPU FAN.

CPU1: Gemiddeld: 45 Graden.
CPU2: Gemiddeld: 42 Graden.

CPU: Pentium(R) Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz

Kan ik mijn pc vertrouwen in deze conditie snachts?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes,
Rodney

Ja,van een beetje uploaden zal de pc niet heet worden

Als dat de temperatuur is met de fan op laag, dan zouden er geen problemen mogen zijn.

Hoi hoi,

Bedankt voor het antwoord.

Dan laat ik hem aan vanacht.

Groetjes,
Rodney

Ik laat morgen van me horen of het goed ging:d

haha hier staat m'n pc regelmatig aan savonds.. (downloaden :P)
kan niks geen kwaad... en dan nog, als hij te warm word is je moederbord wel zo beveiligt dat hij zichzelf uitschakelt ;)

Nah, wat betreft temperatuur zit je wel goed, & als je het echt zeker wilt weten kan je het hier nog even nakijken (onder Tmax):

http://ark.intel.com/search?q=E5200

Gaat het echter echt om veiligheid, zowel voor jezelf, je omgeving als ook de computer zelf, dan geld de vuistregel dat als er een netsteker met randaarde aan de voeding van de computer/laptop zit, dan moet die aangesloten worden op een wandcontactdoos met echte randaarde (dus echt aan aarde verbonden dus!)!!!

Dat is er nl. speciaal op gemaakt om er voor te zorgen dat kortsluitingen of piekspanningen, etc.., goed worden afgevoerd.

m_20-02euj-212.jpg

Laatst bewerkt:
Let er wel op dat je de levensduur van je pc gaat verminderen als hij 24/7 aanstaat.
Je hardware gaat gewoon slijten , bij jou is het een ouwde lga 775 cpu die al sowiso oud is.

Je kan hem verder natuurlijk altijd aan laten als de levensduur je niks uit maakt en je bereid bent om mischien zelf binnen 1 maand (wie weet) al een nieuwe pc aan te schaffen.

ik heb ook eens mn pc 50+ uren achter elkaar aan laten draaien. Heeft inderdaad invloed op de prestaties maar dat zakt langzamerhand weer terug. Het is geen blijvend effect.

Hij is de nacht goed doorkomen maar toen ik er achter wil gaan werken gingen de tempara turen gedurende 10 min naar 50 graden daarna draaid hij weer als een zonnentje:)

In een computer lijkt het me niet zo'n goed idee om een fikkie te stoken..:D

Nee hoor, lijkt mij geen enkel probleem..:thumb: Maarja..er is altijd een risico (geldt trouwens bij alle elektrische apparaten) dat er toch iets doorbrand (bijvoorbeeld de voeding).

Groeten,
Jasper

Stel dat dat gebeurt wat kan er gebeuren eventueel?

Moet wel zeggen dat me pc nu pas opdreef is na een half uurtje eerst liep tie vast toen ik de muis bewoog hahahahaha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan