desktop pc - advies gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebekka

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Goedemorgen,

Ik wil graag een desktop pc aanschaffen voor mijn bewerkingssoftware.
Stel dat ik Adobe Photoshop, Illustrator, Indesign, Paint shop pro, Pinacle Studio én Magix videodeluxe op mijn computer wil zetten en met alle programma's goed en snel wil werken..

.. waar moet ik dan op letten?
Heb er nl. geen verstand van. Weet alleen dat de apple een goede computer moet zijn voor dit soort dingen, maar ik wil eigenlijk bij de "gewone" computer blijven..
Kan iemand mij adviseren?

Alvast bedankt!
Rebekka

het hoeft op zich geen supercomputer te zijn, als je een dual core neemt met 3-4 gb aan werkgeheugen en een leuke videokaart (512 mb o.i.d.) zit je al goed.

apple schijnt inderdaad goed te zijn voor beeld en geluidsbewerking, maar ben persoonlijk absoluut geen fan van apple, dus lijkt het mij een vrij goede keuze om bij de 'gewone' pc te blijven.

p.s misschien zullen mensen onder mij nog wat leuke computers opgezocht hebben, even wachten op verdere aanvullingen dus ;)

Laatst bewerkt:
Hoi!

Bedankt voor je reactie. Hier kan ik zeker wat mee.
Ga rustig rondkijken en mochten er nog meer reacties komen, dan zou dat natuurlijk mooi zijn! Maar ik kan weer even vooruit!

Groetjes,
Rebekka

het hoeft op zich geen supercomputer te zijn, als je een dual core neemt met 3-4 gb aan werkgeheugen en een leuke videokaart (512 mb o.i.d.) zit je al goed.

Waar baseer je dat nou op?:o

Voor de taken die TS wil, is een quadcore juist beter geschikt!!!

Een "een videokaart van 512Mb" zegt ook helemaal niets.....

de processor die ik noemde was een minimum, een dual core zou naar mijn mening perfect in staat moeten zijn dit soort programma's te draaien. uiteraard is een quadcore beter maar wanneer een dual core perfect in staat is dit soort taken uit te voeren is het naar mijn mening niet nodig een quad core aan te schaffen.

en een videokaart van 512 mb zegt inderdaad niks, daar heb je gelijk in, ik probeer er mee duidelijk te maken dat je met een onboard videokaart misschien niet helemaal zou kunnen volstaan, en als je een wat nieuwe kaart pakt zou 512 genoeg zijn, mits het natuurlijk geen kaart is uit de 7 series of wat dan ook. en dit met het op op eventueel animeren en modelleren met de bovenstaande programma's?

Laatst bewerkt:
Hoi beide!

Bedankt voor jullie reacties!
Hier kan ik wel wat mee.. ben me nu aan het orienteren op internet.
Weet nu dus een beetje waar ik op moet letten.

Groetjes,
Rebekka

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan