Desktop PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hallo,

Mijn desktop PC die al een aantal jaartjes oud is viel vaak op willekeurige momenten zomaar uit. Hij ging ook erg langzaam, en waren meer dan 60 processen aan de gang.

Gisteren heb ik deze PC helemaal geformatteerd en windows XP profession SP 2 opnieuw geïnstalleerd. Ik had een aantal mappen (Mijn Documenten, Map met school documenten en een map met 1gb aan foto's) van de PC afgehaald voordat ik ging formatteren. Deze heb ik weer terug gezet op de PC. Er lopen nu maar 20 processen, de pc gaat veel sneller.

Het uitval-probleem leek weg te zijn, maar vanmorgen viel de computer opnieuw uit.

Ik gebruik een desktop pc met 256mb geheugen. Windows XP professional SP 2 en Avira AntiVir als antivirus.

Is het mogelijk dat een virus in de bios komt? De C partitie (de enige partitie) was helemaal geformatteerd dus 100% leeg. De oude mappen die ik weer terug had gezet bevatten ook geen virussen.

Kan iemand mij helpen?

groeten,

julian.

Nee, waar kan ik die zien? En wat is een normale temperatuur?

Hoi,

Als eerste indicatie kan je met everest of pc wizard kijken maar de meest juiste meting is via de bios.

Modag

Oke dat zal ik als ik thuis ben even proberen, als de temperatuur te hoog blijkt te zijn wat kan ik dan doen?

En wat is een normale temp? 40 graden?

Hoi,

Ja daar zal ongeveer qua processor temp kunnen zitten liefst nog wat lager.
Oplossing is de pc stofvrij maken processorkoeling ventilator etc.

Modag

Dankjewel voor je hulp, dat stofvrij maken had ik niet aan gedacht. De pc heb ik al jaren, en nog nooit goéd stofvrij gemaakt. Is het veilig om dit met een stofzuiger te doen?

Bedankt!

Liever met een schoon verfkwastje en de stofzuiger op een langzame stand gebruiken om de dwarrelende stof op te vangen. de stofzuiger niet te dicht bij je hardware onderdelen.

Ga ik doen, zal rond vijf uur hier posten of het gelukt is.

bedankt voor je hulp!

Hoi,

Daar zij de meningen over verdeeld ik zelf doe het met een kwast schoonvegen en dan hou ik de stofzuiger ervoor, dus naar de stofzuiger toe vegen ik zou de pc wel even spanningsloos maken.
Wel voorzichtig wezen liefst geen contact tussen pc en stofzuiger.
Je kan ook nog bij de betere pc winkel van die spuitbusjes met lucht kopen

Modag

Daar zij de meningen over verdeeld ik zelf doe het met een kwast schoonvegen en dan hou ik de stofzuiger ervoor, dus naar de stofzuiger toe vegen
Dit is ook de manier waarop ik de pc van binnen schoonmaak. Storing als gevolg van ESD, kan later pas te voorschijn komen.

Hoi Crash,

Ik doe het ook al jaren zo maar ik lees vaak hier dat het niet verstandig is maar ik heb nog nooit probelemen hier door gehad en jij ook niet denk ik.

Modag

Zolang je de stofzuiger op de langzaamste stand gebruikt en niet vlakbij de onderdelen houd. Ik gebruik het puur om de dwarrelende stof op te vangen en de "bodem" van de pc-kast schoon te zuigen.

Vaak zetten mensen de stofzuiger tegen bijvoorbeeld de heatsink aan. Op die manier zit je heet dicht bij de veideokaart of geheugen modules. Dit kan nare gevolgen geven.

Laatst bewerkt:
Ik zal zelf nooit een stofzuiger gebruiken, puur omdat die voor veel statische electricietijd veroorzaakt.
ik geeft zelf de voorkeur aan een compressor met lucht om alles weg de blazen

Hoi,

Dan mag je wel een goede vocht afscheider hebben.

Modag

Computerkast stofvrij gemaakt met stofzuiger, maar probleem doet zich nog steeds voor.

Temperaturen liggen rond de 30 - 40 graden celsius.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan