Desktop upgraden voor Fifa 15

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niema94

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo mensen,

Ik heb gister de Fifa 15 demo gedownload en dat liep zacht gezegd niet echt soepeltjes op mijn pc. Dat belooft natuurlijk niet veel goeds voor de game release over 2 weken, en ik als diehard Fifa fan zou toch heel graag door willen gaan met het spelen van de Fifa series

Nu heb ik effe opgezocht wat de Minumum/Recommended settings voor Fifa 15 waren en ik kwam hierop uit.

Minimum Required Specifications:
CPU: Intel Q6600 Core2 Quad @ 2.4Ghz
RAM: 4GB
Hard Drive Space Required: 15.0 GB
Minimum Supported Video Cards: ATI Radeon HD 5770, NVIDIA GTX 650
DirectX: 11.0

Recommended Specifications:
CPU: Intel i5-2550K @ 3.4Ghz
RAM: 8GB
Hard Drive Space Required: 15.0 GB
Supported Video Cards: ATI Radeon HD 6870, NVIDIA GTX 460
DirectX: 11.0

Nu bezit ik zelf over deze computer.

Het beeld hoeft niet persee op z'n allermooist maar een beetje fatoenlijke graphics zou ik niet erg vinden;)

Hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen bij het upgraden :)

Niema94

Laatst bewerkt:
speel je ook nog andere games?
En wat is je budget?
En op welke resolutie speel je?

Sam

Nee eigenlijk alleen Fifa.

Me budget hou ik trouwens het liefst onder de 200 euro, maar als het echt niet anders kan moet ik daar maar aan geloven.

Ik speel meestal op 1360x768 60HZ

Hoi,

I denk dat je fifa 15 wel zou mouten kunnen spelen op 30 tot 60 fps met 1 van deze 2 kaarten:
Asus Gtx 750 Ti Met deze denk ik dat je 50 fps ongeveer moet verwachten.
Asus Gtx 760 met deze zo'n 80/90 fps
(misschien nog 1 stikje van 2gb ram erbij(zo'n 25 euro))

Sam

Laatst bewerkt:
Ik zie 200 watt voeding... Ik vraag me af of dat wel genoeg is om (ook) een insteek videokaart te ondersteunen...
Doe er een 550 watt voeding bij van een a-merk, zou ik zeggen.

En extra geheugen lijkt me niet zinvol: Er zit al 6 GB in.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties.

Als ik het goed begrijp heb ik dus alleen een nieuwe videokaart+voeding nodig.

Aan welke merken moet ik denken bij een goeie voeding,? ik heb er namelijk niet zoveel verstand van.

En die 8gb Ram voor de recommended specifications is niet persee nodig? Want die paar 10tjes om van 6 naar 8GB te gaan is natuurlijk geen probleem.

Iemand trouwens nog alternatieve videokaarten rond de 100-150 euro, vind het altijd wel leuk om ze met elkaar te vergelijken:d, maar als de beste keus de Asus Gtx Ti van Sammyboy12 is pak ik die wel gewoon.

Laatst bewerkt:
Mogelijk een van de hier besproken Corsair voedingen.
Grote test (van december 2013): hier

Denk bij je keuze aan type en aantal aansluitingen die je nodig hebt, moet stil zijn of niet zo stil, lengte kabels, modulair of niet etc.

Tijs.

ik zou als voeding de xfx ts pro 550W nemen en als kaart de hd 7950 is 50 euro goedkoper dan de gtx 760 maar heeft dezelfde prestaties
dus zoiets -->Naamloos.jpg de website is van alternate

Thanks mensen.

Ik heb nog geen ervaring met AMD kaarten maar die laatste van granikt7 ziet er wel erg goed uit.

Heb vervolgens deze bundel gevonden wat net wat goedkoper uitkwam.

Zal ik met deze 2 goedzitten?

Bundel.jpg

slecht merk voeding als je een voeding koopt dan raad ik je seasonic of xfx ( is van seasonic) of evga aan zij maken de beste voedingen en de duurdere voedingen van corsair maar dat is nu niet ter sprake

Hey mensen, ik heb nog 2 vraagjes.

Ik ga dus zeer waarschijnlijk die 2 onderdelen van Granikt7 halen en ik vroeg me af of deze wel in mij pc passen

PS: De foto hoort 90 graden naar rechts, maar wat ik ook doe het lukt maar niet :(

vndor4.jpg

Ik weet dus vrij weinig van de binnenkant maar het lijkt mij dat bij een crossfire videokaart de eerste gewoon in plaats van me de videokaart die ik nu heb moet en de tweede daaronder in dat witte gleuvje? Of zit ik er nu helemaal naast?

En een voeding aansluiten, is dat ook zo simpel?

Bij voorbaat dank:)

Laatst bewerkt:
dit moederbord ondersteund geen crossfire je kan dus max 1 videokaart in de pc stoppen die witte sleuf is trouwens een oude PCI slot geen PCI-E
je hebt maar 1 PCI-E x16 slot en daar moet je de HD7950 in plaatsen de vraag is of dat de kast daar de ruimte voor bied de kaart die je hebt gekozen is behoorlijk lang

dit moederbord ondersteund geen crossfire je kan dus max 1 videokaart in de pc stoppen die witte sleuf is trouwens een oude PCI slot geen PCI-E
je hebt maar 1 PCI-E x16 slot en daar moet je de HD7950 in plaatsen de vraag is of dat de kast daar de ruimte voor bied de kaart die je hebt gekozen is behoorlijk lang

Oh jee dat meen je niet :( Bedankt voor het informeren iig.

Weet u misschien nog een andere goede videokaart die ik zou kunnen halen ( rond de 150 euro )

Iemand die nog een goede videokaart weet rond de 150-200 euro die in mij pc past? Of wat tips kan geven bij het zoeken? Er is namelijk zoo veel keus ik kom er niet helemaal uit :(

ik denk dat je kast grotere behuizing nodig hebt een gt 620 is ongeveer 10 cm kleiner in de lengte dan een gtx 760, r9 270x of een hd 7950

de gtx nieuwe 900 serie videokaarten zijn vandaag uitgekomen en daarbij werd vermeld dat de gtx 760 in prijs wordt verlaagd en ik denk dat dit wel binnen 1 week max 2 zal gebeuren of je kan nu een r9 270x nemen

Laatst bewerkt:
de gtx nieuwe 900 serie videokaarten zijn vandaag uitgekomen en daarbij werd vermeld dat de gtx 760 in prijs wordt verlaagd en ik denk dat dit wel binnen 1 week max 2 zal gebeuren of je kan nu een r9 270x nemen, maar als je nou even meet hoeveel ruimte je hebt dan kan ik kijken wel kaart er past

Hey bedankt voor je reactie,

Ik heb vanmiddag dus effe gekeken en kwa ruimte dacht ik eigenlijk wel goed te zitten, maar als ik keek naar de afmetingen van de videokaarten tegenwoordig paste er eigenlijk geen eentje in mij computer (ruimte max 20-21 cm), dus had ik gekozen voor R9 270x van AMD waar jij het net dus ook over had, die ik heb besteld is echte de kleine variant (17cm lang). Ik denk dat jij een nog iets betere versie in gedachte had maar ik heb dus deze kaart besteld samen met deze voeding. Van deze kaart weet ik 100% zeker dat ie in mijn behuizing past en de voeding weet ik (behalve de vele positieve dingen die ik over dat merk heb gehoord) eerlijk gezegd niet zoveel over

Ik denk/hoop dat ik hiermee wel goed zit en lekker Fifa kan spelen maar als ik er naast zit hoor ik het alsnog graag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan