Desktop verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilders

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Af en toe als ik mijn account opstart op de laptop is mijn eigen desktop verdwenen.
Ik krijg in plaats daarvan een soort standaard desktop.
Dus niet met mijn eigen bureaublad-achtergrond en snelkoppelingen.

Ik kan het alleen terug krijgen via een systeem herstel

Weet iemand hoe dat kan gebeuren en of er een betere manier is om mijn eigen desktop weer terug te krijgen ?

Af en toe als ik mijn account opstart op de laptop is mijn eigen desktop verdwenen.
Ik krijg in plaats daarvan een soort standaard desktop.
Dus niet met mijn eigen bureaublad-achtergrond en snelkoppelingen.

Ik kan het alleen terug krijgen via een systeem herstel

Weet iemand hoe dat kan gebeuren en of er een betere manier is om mijn eigen desktop weer terug te krijgen ?

jawel kijk hier is naar: (als je desktop niet zichtbaar is)

ctrl-alt-del > in taakbeer ga naar processen > en kijk of het proces explorer.exe draait

als hij niet draait ga naar het tablad toepassing klik op nieuw taak en type daar :

explorer.exe

je kan het proces ook ff beindigen en opnieuw aanzetten kan geen kwaat en al je sites , bestanden blijven gewoon open staan > voor als het nog een keers gebeurd weet je in ieder geval wat je moet doen :thumb:

o ja als je het proces explorer.exe uitschakeld kun je nog wel van programma en internet sites wisselen met alt-tab ingedrukt houden op te switchen houd nadat je alt-tab heb gedaan en ingedrukt alt vast en klik meerdere malen op tab ;)

sorry had ik ook in vorige antwoord kunnen zetten maar is dit wat je bedoelt? :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas werkt de suggestie van Michel117 niet.
Was net weer mijn desktop kwijt
In taakbeheer staat gewoon explorer.exe

Weet iemand nog hoe het verdwijnen van mijn desktop is op te lossen ?

Helaas werkt de suggestie van Michel117 niet.
Was net weer mijn desktop kwijt
In taakbeheer staat gewoon explorer.exe

Weet iemand nog hoe het verdwijnen van mijn desktop is op te lossen ?

Heb je het proces van explorer.exe beindigt en >>opnieuw opgestart?

Hallo

Ik moest even wachten tot het weer gebeurde, maar nu is het weer zover.
Heb geprobeerd te doen wat je zei, maar daarmee tover ik mijn eigen desktop (gebruikersprofiel) niet mee terug. Dus toch maar weer een systeemherstel gedaan.

Ik word er moedeloos van. Nog iemand suggesties ?

Hallo

Ik moest even wachten tot het weer gebeurde, maar nu is het weer zover.
Heb geprobeerd te doen wat je zei, maar daarmee tover ik mijn eigen desktop (gebruikersprofiel) niet mee terug. Dus toch maar weer een systeemherstel gedaan.

Ik word er moedeloos van. Nog iemand suggesties ?

Start dan regedit en kijk bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en dezelfde bij Local_Machine of je shell wel op explorer.exe staat. Zo ja, dan moet je veilig kunnen herstarten en je desktop terugkrijgen. Explorer.exe regelt de interface namelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

heeft iemand nog een oplossing voor handen want ik blijf maar systeemherstel doen om nijn persoonlijke desktop weer boven water te krijgen.:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan