desktop vervanging.

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
841
Goedemorgen, mijn desktop is aan vervanging toe.
Nu had ik graag een nieuwe met terug windows 7 erop.
Win 8 zie ik niet zitten met die apps, en aan tik toestanden.
Bestaat dat nog,of kunt ge win 8 uitschakelen en over gaan naar win 7.
Gaag wat info a.u.b. dank u.
 
Hallo Jan,

Op elke desktop kan je een besturingssysteem naar keuze installeren . Je moet het besturingssysteem gewoon aanschaffen, downloaden of een huidig exemplaar gebruiken.
Wil je je desktop zelf bouwen, of een complete ergens bij een winkel kopen?
 
Je krijgt dan (meestal) een driver CD mee, hier staat alle drivers op, van hardware welke in je PC zit.
Ik zou eerst kijken of je alle juiste drivers hebt (anders downloaden).
En vervolgens gewoon windows 7 instaleren! staan genoeg how to's op internet!
 
Hallo Jan,

Op elke desktop kan je een besturingssysteem naar keuze installeren . Je moet het besturingssysteem gewoon aanschaffen, downloaden of een huidig exemplaar gebruiken.

Bedenk daarbij wel dat er niet voor ieder besturingssysteem drivers te vinden zijn voor de nieuwste hardware.
Er zijn er je al menig voor gegaan die een W8 machine terugbrachten naar W7 en vervolgens niet aan de juiste drivers konden komen.
 
Hij is enorm traag ,misschien komt het door dit:
hardeschijfstations:

acer/c: 6.66 gb van 221 gb beschikbaar.

data (d:) 222 gb van 222 gb beschikbaar.
 
Bedenk daarbij wel dat er niet voor ieder besturingssysteem drivers te vinden zijn voor de nieuwste hardware.
Er zijn er je al menig voor gegaan die een W8 machine terugbrachten naar W7 en vervolgens niet aan de juiste drivers konden komen.

Daarom:
Je krijgt dan (meestal) een driver CD mee, hier staat alle drivers op, van hardware welke in je PC zit.
Ik zou eerst kijken of je alle juiste drivers hebt (anders downloaden).
En vervolgens gewoon windows 7 instaleren! staan genoeg how to's op internet!

Drivers vinden kan moeilijk zijn, maar hoeft lang niet altijd ;)
Vaak kan je via de fabrikant met model/type nr al veel drivers terug vinden.
Anders kan je via apparaat beheer, of met programmas zoals Speccy (freeware).
Achterhalen welk merk/type/soort hardware er in je PC zit en de drivers dan via die merken downloaden!

Nogmaals, eerst kijken of je alle drivers hebt alvorens je besluit om win7 te instaleren.
 
Apps en aantik dingen gebruik je dan toch gewoon niet.
Ik werk op mijn W8 laptop gewoon zoals op W7 hoor met startknop en al......
 
Als ik het goed begrijp, kan ik met een gerust hart een desk pc kopen win 8 ,en werken zoals ik nu doe op mijn hp met win 7 home premnium 64 bits.
Ik zie daar onder dat bericht ook een rookstop staan,wel ik ben zelf al 6 jaar gestopt(en rookte als een turk).Maar dit terzijde,bedankt voor de info terrarabo
en een prettige dag verder,jan.....
 
Ja, eigenlijk wel ja.
Paar kleine aanpassingen heb ik zoals een start knop van StartmenuX en dan werkt hij eigenlijk vrijwel identiek. Er zijn altijd zaken die net wat anders zijn maar dat is niet onoverkomelijk. Kwestie van instellen.

Ja, ook alweer een poos van het roken af gelukkig. Heb de eerste weken aan het plafond gehangen van ellende :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan