Desktop voor 1200-1400 euro (grafisch ontwerpen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fritske C

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2009
Hallo,

Ik wil voor mijn studie en daarna eventueel werk een desktop kopen voor grafisch ontwerpen en video- en beeldbewerkingen. Deze desktop mag grofweg tussen de 1200 en 1400 euro kosten. Omdat ik niet zo heel veel verstand van alle onderdelen heb ben ik eerst begonnen bij dell. Daar merkte ik echter dat ik geen optimale desktop kon samen stellen. Je hebt er simpelweg te weinig keus. Met googlen kwam ik op dit forum uit en heb ik gelezen dat je onder andere bij azerty en salland een pc zelf samen kon stellen. Dit ben ik bij azerty gaan doen en mijn vraag is nu of ik het één en ander goed gedaan heb. Ik heb vooral voor de videokaart en processor veel reviews gelezen en voor mijn gevoel zit dat wel goed. Toch wil ik nog even een bevestiging:)

De link naar de samengestelde desktop is:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[81174]=1&product[221446]=1&product[53912]=1

Alvast bedankt voor een eventuele reactie!

Laatst bewerkt:
Ik noem even op wat ik anders zou doen, dat is makkelijker bijwerken ;)

- Ik zou 2 jaar garantie nemen, mis je niks aan.. Azerty stuurt hem toch niet op voor ie werkt.
- Heb je die geluidskaart echt nodig voor het grafisch ontwerpen, of vind je het nou een leuk hebbedingetje?
- Je kunt beter voor een Ati HD4870 videokaart gaan in plaats van de GTX260, zelfde prijs betere prestaties
- Waarom 2 dvd branders?
- Neem een moederbord van een A-merk zoals Asus, MSI en Gigabyte. Foxconn is net even wat minder.. MSI heeft ook nog wel een goed moederbord met een prima prijs-kwaliteit verhouding.

Allereerst bedankt voor je reactie!

Op mijn laptop vind ik het vervelend wanneer ik iets van een schijf wil kopieren, om dat eerst op de laptop te zetten. Omdat die dingen toch nauwelijks geld kosten heb ik er twee in gezet, zodat je van de één op de ander kunt schrijven. Kleinigheidje:)
Wat betrefd de geluidskaart; ik ben begonnen met een samenstelling die ik van het forum ergens gehaald hebt. Ik heb me wel af gevraagd of een geluidskaart nodig is of niet. Misschien een domme vraag, maar als deze er niet in zit komt er dan wel nog geluid uit het apparaat?:p
Wat betrefd het moederbord, welke zou u aanbevelen? Het moederbord komt net als de geluidskaart ook uit die eerder genoemde samenstelling.
Ik heb de videokaart aantpast, maar heb hier toch nog een vraag over. Wanneer ik zoek op HD4870 komen er een flink aantal opties. Ook kosten ze niet allemaal hetzelfde. Wat is het verschil?
In ieder geval bedankt voor de andere aanbevelingen!

Zo ziet het er nu uit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[221446]=1&product[53912]=1&product[7506]=1

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet niet of geluid belangrijk voor je is maar op het bord wordt al 7.1 meegstuurd/geleverd dus kan je dat geld alvast in je zak houden.

Modag

Ziet er goed uit :thumb:
geluidskaart heb je inderdaad neit nodig, alleen audiofielen hebben echt moeite met on-board. De enige limiet waar je met on-board tegenaan loopt zijn het maximale aantal speakers, maar een 5.1 setje trekken de huidige moederborden met gemak. Soms is zelfs 7.1 nog mogelijk, maar dat is voorbehouden aan de duurdere moederborden dacht ik.

Wat ik zou doen mbt je videokaart, ook al is deze ook goed: zoek er een van Sapphire, die vertrouw ik wat meer met ATI chips. Maar dat is persoonlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan