Desktop voor kleine ondernemer

Status
Niet open voor verdere reacties.

FastEddie

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2011
Hallo,

Ik ben als leek zijnde op zoek naar een zakelijk te gebruiken en aan te schaffen desktop. Het budget zo klein als noodzakelijk, maar wil ook geen miskoop door te zuinig te zijn.

Ik gebruik de desktop voor mijn boekhouding, excel, words, menukaarten maken, website onderhouden, fotobewerking, en gewoon internet en emailverkeer.

Ik zou in principe ca. 5 jaar vooruit willen met de nieuwe aanschaf.

Mijn vragen:

Welk merk desktop?
Welke processor?
Welk merk beeldscherm, wil geen HP?
Waar het beste te kopen, ook ivm service?
Welk besturingssysteem? ( let op ivm zakelijk gebruik)?
Wat is een redelijk bedrag hiervoor?

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties,

FastEddie

Hoi Fasteddie, welkom op helpmij! :thumb:

Gezien het feit dat je kleinzakelijk bent (ik denk een restaurant/café gezien de menukaart die je erop gaat maken :p), in welke regio ga je je vestigen met je bedrijf ?
Mocht er iets gebeuren is het natuurlijk altijd fijn om de leverancier in je eigen omgeving te zoeken!

In principe volstaat een desktop van 600 euro prima voor de taken die je er mee uit gaat voeren. Qua besturingssysteem ben je met Windows 7 home premium al goed af. Of gebruik je speciale programma's die niet overweg kunnen met Windows 7 (hoe onwaarschijnlijk dat ook moge zijn)?
Reken voor het beeldscherm op 150 euro en voor de Office licentie op 100 euro. Windows kost 90 euro, als deze er nog niet bij zit.
Als je al een licentie hebt liggen of hier zelf voor kunt zorgen, allemaal goed.

En dan mijn laatste vraag: heb je liever een vooraf samengestelde pc van een groot merk (zoals ze in de winkel staan), of mogen we er zelf onze creativiteit op los laten?
Als we hem zelf moeten samenstellen, moet de winkel hem in elkaar zetten voor je, of kun je dit zelf ?

Edit:
Hier even een kleine opzet:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...235982]=1&product[281593]=1&product[102969]=1