Desktop voor kleine ondernemer

Status
Niet open voor verdere reacties.

FastEddie

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2011
Hallo,

Ik ben als leek zijnde op zoek naar een zakelijk te gebruiken en aan te schaffen desktop. Het budget zo klein als noodzakelijk, maar wil ook geen miskoop door te zuinig te zijn.

Ik gebruik de desktop voor mijn boekhouding, excel, words, menukaarten maken, website onderhouden, fotobewerking, en gewoon internet en emailverkeer.

Ik zou in principe ca. 5 jaar vooruit willen met de nieuwe aanschaf.

Mijn vragen:

Welk merk desktop?
Welke processor?
Welk merk beeldscherm, wil geen HP?
Waar het beste te kopen, ook ivm service?
Welk besturingssysteem? ( let op ivm zakelijk gebruik)?
Wat is een redelijk bedrag hiervoor?

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties,

FastEddie

Hoi Fasteddie, welkom op helpmij! :thumb:

Gezien het feit dat je kleinzakelijk bent (ik denk een restaurant/café gezien de menukaart die je erop gaat maken :p), in welke regio ga je je vestigen met je bedrijf ?
Mocht er iets gebeuren is het natuurlijk altijd fijn om de leverancier in je eigen omgeving te zoeken!

In principe volstaat een desktop van 600 euro prima voor de taken die je er mee uit gaat voeren. Qua besturingssysteem ben je met Windows 7 home premium al goed af. Of gebruik je speciale programma's die niet overweg kunnen met Windows 7 (hoe onwaarschijnlijk dat ook moge zijn)?
Reken voor het beeldscherm op 150 euro en voor de Office licentie op 100 euro. Windows kost 90 euro, als deze er nog niet bij zit.
Als je al een licentie hebt liggen of hier zelf voor kunt zorgen, allemaal goed.

En dan mijn laatste vraag: heb je liever een vooraf samengestelde pc van een groot merk (zoals ze in de winkel staan), of mogen we er zelf onze creativiteit op los laten?
Als we hem zelf moeten samenstellen, moet de winkel hem in elkaar zetten voor je, of kun je dit zelf ?

Edit:
Hier even een kleine opzet:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...235982]=1&product[281593]=1&product[102969]=1

Simpele zwarte kast van Coolermaster met daarin:
- Processor: AMD Phenom II X4 955. Snelle en goedkope processor met 4 kernen, kan nog wel een tijd vooruit
- Moederbord: Asus bordje met SATA600 en USB 3 (dit zijn de nieuwe standaarden, ook toekomstgericht dus)
- Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 1 TB, snel, groot, goed en goedkoop.
- Monitor: Samsung Syncmaster 2433BW, grote 24 inch monitor met 1920 x 1200 scherm.
- Windows 7 home premium 64 bit nederlands en Office 2010 home & student, ook nederlands

Voor de rest het standaard gebeuren. Flinke bak werkgeheugen, goede voeding, klein videokaartje voor de fotobewerking.
Heb er ook een simpele toetsenbord & muis bij gedaan, dit kan er nog uit natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ha Ronald,

Bedankt voor je reactie. Het is al een bestaande onderneming in de bollenstreek. Mijn huidige desktop heeft het begeven. Ik zou het liefst een kant en klare PC kopen, dus graag hier jullie advies op voortborduren!! Heb jij of iemand ook nog advies over een goed beeldscherm 19", qua prijs/kwaliteit verhouding, in ieder geval geen HP.

Alvast Bedankt,

FastEddie

En als ik naar een paradigit winkel wil?? Wat zou je me daar adviseren? En wat geniet je voorkeur tussen Alternate en Paradigit en waarom??

En het prijsverschil tussen Azerty en Alternate is groot....wat krijg ik meer bij Azerty en heb ik dat wel nodig???

Bedankt,
FastEddie

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dat bij paradigit lijkt wel een beetje verouders met een i3 processor??? Of vergis ik me daarin???

Daar vergis je je in. Intel heeft een jaar geleden de i serie geintroduceerd, en die bestaat uit i3, i5 en i7. Hoe hoger het cijfer, hoe beter.
Maar de i3 serie is goed genoeg voor desktop taken de komende jaren.

Ik denk dat je ongeveer het volgende nodig hebt:

PC-tje met i3 CPU
22" IIyama Prolite beeldscherm.. Iets duurder, maar ben er erg tevreden over.

Wat betreft service. Loop eens een paar computerwinkels binnen, en koop deze bij de zaak waar je het beste gevoel aan overhoud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan