Desktop 'zelf samenstellen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

OkashiChan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Berichten
74
Hoihoi

Onze pc thuis is het leven aan het geven (rotding werkelijk). Nu wil de mama wel graag een nieuwe kopen maar zou ze in de verste verte nog niet weten w�t. Ik denk dat het voordeliger gaat zijn om zelf een systeem samen te stellen dan een kant-en-klare formule waar er toch altijd iets bij is wat je niet moet hebben. Geen idee of dat nu werkelijk zo is in dit geval. We hebben thuis al twee samengestelde PC's staan, de ene heeft nooit goed gewerkt, de andere is nu dus aan vervanging toe. Iemand tips qua winkels, online shops,... ? En wat er in moet natuurlijk XD

Even zeggen wie het moet gebruiken en waarom:

ouders: mail, internet, excel, word : kortom het 'huis-tuin-en-keuken' gebruik (a)
zus: mail, internet, word, videobewerking (het programma heet Celticx of zoiets). Ik weet niet in welke richting ze zal verder studeren, maar iets digitaal-grafisch zal het toch niet zijn - of dat hoop ik althans :p

Budget: 300-700 euro incl Windows 7 Home Premium en Office 2010 (studentenversie)

Nu, ik zit al te dromen van een met een i5 en 'leuke' grafische kaart, dan kan ik hem gebruiken als back-up voor mocht mijn laptop het begeven, maar is besef wel dat dat het eigenlijk onnodig duur maakt... maar misschien weet iemand ergens een fijn adresje (online of in België)?

------

Ik weet dat er hier al 100'en pagina's zijn, maar ik heb de eerste pagina's snel bekeken en het leek me vooral te gaan over game-pc's, vandaar dat ik een nieuw topic start.
 
Laatst bewerkt:
het lijkt me het handigst om het online in nederland te bestellen wij hebben namelijk 19% btw op hardware componenten en jullie 21% dat kan zo 100 euro verschillen

en met 300-700 euro bedoel je 300 voor huis tuin en keuken pc en 700 voor grafische reken monster?

en moet hier ook nog randapparatuur en een windows OS bij?
 
Laatst bewerkt:
Tja je moet je in ieder geval realiseren dat bestellen in Nederland vaak flink goedkoper is dan in belgie. Dus geef ook even aan of het per se in Belgie moet. In de gegeven prijsrange is echt veel mogelijk.

Echter, moet er ook windows bij en ga je dan ook volledig zelf bouwen of wil je een geassembleerd systeem?

Als er geen spelletjes gespeeld worden kom je al een heel eind met een simpel Llano gebaseerd systeem. Dat is voor alle genoemde activiteiten, behalve zwaardere spelletjes, ruim voldoende. Het kan ook op een licht budget, vooral als van de huidige computer de harddisk hergebruikt kan worden. Zonder harddisk kun je een basis systeem zelf bouwen voor zo'n 250 euro.

Daar komt dan eventueel harddisk (50+), assemblage (50) en windows (80) bij
 
Nederland, here I come? 100 euro lijkt me al een fijne besparing.

300 à 700 euro voor huis-tuin-keuken, met assemblage, systeem (Windows 7 Home Premium) en Office for Students bij :) Zeker te doen, toch? Nu, ik ken iemand die de assemblage voor ons zou kunnen doen, maar zelfs met zijn 'familieprijs' is het nog duur ^^

En ik denk dat er van de huidige pc NIKS te gebruiken valt. Dat ding is werkelijk een nachtmerrie, hij is gewoon helemaal versleten.

Ik besef dat als die pc ook geschikt moet zijn voor mij als back-up dat het budget eerder 1000 euro zal zijn (zwaarder grafisch werk: CAD, renderen, PS,...). Dus zou het verstandiger zijn om er geen rekening mee te houden, tenzij iemand mij nu zegt dat dat kan voor 700 à 800 euro :p

@Wampier: De enige spelletjes die gespeeld worden zijn Patience,... -.-' En bedoel je dan een A4, 6 of 8?
@Daniel: Speakers hebben we nog, mijn ouders stellen niet bepaald eisen aan de kwaliteit hehe. Zouden we ook ons huidige beeldscherm kunnen 'hergebruiken'? 't Stamt uit 2003 of zo en is klein en log maar ze zijn er tevreden mee... zelfde met het toetsenbord en zo. t Zijn geen moeilijke mensen :p

Oh ja, hij moet erg stil zijn. Dat zou echt een verademing zijn [:]
 
Laatst bewerkt:
Mijn setup was een suggestie.. Voor een stille pc kan je misschien beter een andere cpu koeler halen.
Ik kan eventueel de pc assembleren en installeren en hem onder rembours vezenden uiteraard met alle facturen en garantiebewijzen. Hierbij kan ik ook windows en office installeren, zonder extra kosten. Ook alle cds stuur ik bij de pc mee. Mocht je interesse hebben kan je wel een mailtje sturen naar *KNIP* of na 15:00 even bellen naar *KNIP*. Je hoeft verder niets vooruit te betalen. Maar ik moet wel zeker zijn dat je hem koopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou er dan persoonlijk wel een Full HD schermpje bij kopen 21,5 inch kost 100 euro dan kom je op 600 euro uit als je dan voor de samenstelling van wampier gaat
klikerdeklik
persoonlijk zou ik wel voor een andere kast gaan met standaard ATX ondersteuning
assemblage kost 60 euro en je krijgt 1 jaar garantie
 
Laatst bewerkt:
@daniel6555
Je bent lang genoeg op het forum dat je redelijkerwijs zou moeten weten dat we uitsluitend via het forum reageren.
Heb om die reden en om veiligheidsredenen je mailadres en je telefoonnummer uit je bericht verwijderd.


Jackall
 
Nog een vraagje: Ik heb je lijstje bekeken en zie wel USB 3.0 en Ethernet staan, maar niet SD? Zit dat erin?

ATX? Wat? :shocked:
*google*
Waarom niet BTX? Waarom eigenlijk micro ATX en niet gewoon ATX? (Mss moet ik me maar eens zo'n 'computeronderdelen voor dummies' of zo aanschaffen xP )

@firestorm: Een Full HD scherm zou echt geldverspilling zijn voor hun, ze zien het verschil toch nauwelijks.
@daniel: Ik zal het eens vragen :p
 
Ik kan je wel verder helpen met het samenstellen van een systeem.
Ik kan op basis van de eisen die gesteld worden aan een pc een samenstellen.
Op Basis van die eisen kan een zo goedkoop mogelijk systeem worden gekozen.
De pc word volledig startklaar gemaakt met windows 7 en Office naar keuze al deze software wordt 100% legaal geinstalleerd.

Ik zal je een bericht sturen met mijn gegevens, nmocht je contact op willen nemen.

Oeps, kom er net achter dat ik geen bericht kan sturen.
 
SD? zoals een cardreader? kun je toevoegen voor 5 euro of zo. micro atx is een derde korter dan ATX. Voor een systeem dat je niet uit gaat breiden vind ik dat afdoende. Kleine nette behuizing. Bovendien zijn micro-atx borden vaak goedkoper omdat er ook minder componenten op hoeven. Maar de prijs is zodanig dat je zonder veel prijsverschil een iets grote kast kunt nemen. Of zelfs nog kleiner.
 
@daniel5556
Volgens mij probeer jij je diensten te verkopen via deze forum , zo komt het wel over.
Ik weet niet of het mag maar denk t niet , wouw t toch even kwijt ...
 
@daniel6555
•Het plaatsen van links en/of afbeeldingen met commerciële inhoud, met als doel naamsbekendheid of omzet te genereren, is niet toegestaan. (Hieronder worden ook referrals verstaan)

Ik had zelf ook al het idee dat je op een of andere wijze jezelf probeerd te verkopen als pc bouwer, getuige je berichtgeving in deze topic.
Dit is in strijd met de huisregels waarmee je accoord bent gegaan met je inschrijving.
Let hierop dat je niet in herhaling valt.
 
SD? zoals een cardreader? kun je toevoegen voor 5 euro of zo. micro atx is een derde korter dan ATX. Voor een systeem dat je niet uit gaat breiden vind ik dat afdoende. Kleine nette behuizing. Bovendien zijn micro-atx borden vaak goedkoper omdat er ook minder componenten op hoeven. Maar de prijs is zodanig dat je zonder veel prijsverschil een iets grote kast kunt nemen. Of zelfs nog kleiner.

Dus als ik daar een 'Spire SP332CB' in wil moet ik dan ook een andere kast? *verward*
 
Die past in het "floppy" station toch? In principe kan die er dan gewoon bij in. Als je 20 a 30 euro meer uitgeeft kan je ook gaan voor een speciale desktop kast die extra stil is.

In principe past het wel gewoon in de huidige kast en probeerde ik een zo compact mogelijk kastje voor te stellen. Echter als die midden in de woonkamer komt is die grote blauwe window aan de voorkant misschien niet zo handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan