Desktop ziet geen netwerken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ossjje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
4
Goedemorgen,

Ik ben hier nieuw, dus ik hoop dat ik de vraag hier goed stel :)

Ik heb al verschillende topics door genomen om te zien of mijn probleem voor kwam, maar kon niks vinden.

Het is als volgt:
Ik heb een draadloos netwerk waar een Dell laptop met Win7 HP op zit en mijn desktop met Vista Ultimate. In de desktop zit een Sweex WL312 Wireless netwerkkaart. Tot afgelopen zaterdag heb ik zonder problemen mijn ding kunnen doen op internet etc. Echter nu herkend de desktop ineens geen draadloze verbindingen meer. Niet alleen die van mij, maar ook die van de buren etc niet meer. Rood kruis in de taakbalk en de tekst ‘Geen draadloze netwerkverbindingen beschikbaar’.

Ter info…ik heb een KPN Experia box met interactieve tv. Het betreft een staand model (wit aan de achterkant en zwart aan de voorkant. Van Cisco volgens mij). De laptop draait zonder problemen op het draadloos netwerk. Telefonie en tv werken ook goed. Als ik in de router kijk, dan staat de desktop er wel tussen. Maar als inactief...logisch want hij is niet verbonden. Ipadres staat op statisch. Heb verder nooit iets gedaan daarmee in de router, dus het lijkt me sterk dat dit het is.

Het volgende heb ik al gedaan/geprobeerd:
- Rebooten: Werkt niet…probleem blijft zich voordoen.
- Via apparaatbeheer gekeken of er een conflicten zijn. Hier gaf de isatap.{hoop cijfers en letters} een geel driehoekje. Dit heb ik verwijderd en na de reboot was deze weer correct geïnstalleerd.
- De Sweex verwijderd met de daarbij behorende stuurprogramma’s. Na de reboot vond Vista de kaart maar kon deze niet installeren. Vervolgens met de Sweex software de drivers geïnstalleerd waarbij die aangaf dat de netwerkkaart in de daarvoor bedoelde ingang gestoken moest worden. De kaart is echter nooit eruit geweest.
- Ik heb de Sweex in een ander PCI slot gedaan en de installatie verliep vlekkeloos. Alle apparaten werken correct en de laatste stuurprogramma’s (van de Sweex site) zitten er op.
- Energiebesparing uitgezet voor de netwerkkaart.

Er brand een groen lampje op de netwerkkaart....kaart lijkt dus te werken?

In het netwerkwerk centrum geeft Vista aan dat er een ‘Draadloze verbinding 2’ is. Deze staat uitgeschakeld en heeft alle streepjes op groen. Als ik deze wil inschakelen, dan gaat ie even denken en zegt dan vervolgens dat het ingeschakeld is. Echter….hij blijft uitgeschakeld staan. Als ik de naam wil wijzigen en de ‘2’ wil weg halen, dan zegt ie dat er al een verbinding met die naam bestaat. Deze kan ik nergens terug vinden! Zou daarom ‘nummer 2’ niet ingeschakeld kunnen worden? Dat de andere eerst uit moet…

Heb via Vista een herstel geprobeerd. Daar wordt het volgende aangegeven:
- Sluit een ethernet kabel aan….Daar gaat niet om.
- Hardware of stuurprogramma werkt niet goed….Volgens apparaatbeheer werkt alles correct.
- Controleer IP-bindingen(?) 4ipv en 6ipv. Deze moeten aangevinkt staan. Als ik daar op klik, dan opent er een nieuw venster en natuurlijk staat alles aangevinkt. Wel heb ik geprobeerd om het één ander uit te vinken en andersom, maar dit heeft geen effect.

Tevens heb ik ipconfig uitgevoerd, maar hier komt niks uit. Hij vindt geen ipadres, DNS of Gateway. Dit komt denk ik, omdat er geen connectie is? Overigens staat ipadres en DNS op ‘automatisch verkrijgen’.

Ik kom er niet meer uit. Even kabeltje leggen gaat helaas ook niet zomaar. Woon in een appartement waarbij de modem aan de ene kant staat en de pc in een andere kamer aan de andere kant van de woning :)

Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

**Edit**Als ik kijk bij eigenschappen van de isatap. en dan kijk bij geadvanceerd, dan zie ik links in een veld Netwerkadres en Type staan. Bij Netwerkadres staat er niks in rechter veld en bij Type staat 13. Dit nog ter extra info.**Edit**
 
Laatst bewerkt:
Tot gisteren nog steeds bezig geweest om het weer werkend te krijgen.
Ik heb een INF update uitgevoerd. Helaas had dit niet het gewenste effect.

Ik kwam wel tegen dat er bij bepaalde Windows updates (service pack) je netwerk apparatuur ermee kan stoppen. Ik kon echter niet zien of dit het geval is. Ik heb toen...blijkt achteraf...het stomste gedaan ooit haha. De Windows cd er in gedaan en opnieuw Windows geïnstaleerd. Alle updates en drivers zijn hierdoor verloren gegaan, waardoor alles weer opnieuw ingesteld moest worden (kost weer een hoop tijd en gedoe). En je raadt het al...ook dit had niet het gewenste resultaat!

Ik heb nog een Hawking Range Extender staan in huis, omdat het draadloos bereik erg slecht is (plafon en muren zijn van gewapend beton). Die heb ik nu verplaatst en aan de desktop gekoppeld met een kabel en internet werkt....
Er kan denk ik geconcludeerd worden, dat de draadloosnetwerkkaart defect is. Om hier zeker van te zijn wil ik de kaart nog gaan testen op een andere computer.

Er dus nog geen 'echte' oplossing gevonden. Zodra ik de kaart elders getest hebt, dan zal ik het resultaat hier vermelden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan