desktopcrash

Status
Niet open voor verdere reacties.

ades8996

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2002
na het opstarten van de laptop verdwijnen alle iconen na een 3tal sec.,waarna deze terug verschijnen na terug een 3tal sec.dit gebeurt zo continu.ik krijg dus geen stabiel schermbeeld bij het opstarten.
bij snel aanklikken van een icoon( progamma) kan ik dit wel starten en ermee werken
systeemherstel lukt niet daar er geen recente herstelpunten aangemaakt zijn.
de laptop is ook niet meer zo snel als voorheen.
kan iemand mij een goede raad geven om dit probleem op te lossen?dank.

Scan je computer eens met Super Anti Spyware. Als die niks vind, probeer een online virusscanner. Verder raad ik je ook aan om eens CCleaner te draaien. die ruimt cookies, tijdelijke bestanden enzo op waardoor je de snelheid van je computer weer terug kan krijgen.

Ik denk dat er hier te veel programma's worden opgestart, zou het daaraan kunnen liggen? Heb je daarbij misschien ook een veel te volle schijf of partitie? Defragmenteer deze trouwens ook af en toe.

Ik denk dat er hier te veel programma's worden opgestart, zou het daaraan kunnen liggen? Heb je daarbij misschien ook een veel te volle schijf of partitie? Defragmenteer deze trouwens ook af en toe.

Ik onderhoud de pc goed en defrag regelmatig en de installatie was mss 3 weken oud, de schijf was nog zeker goed voor 100GB dus daar lag het al niet aan. :), teveel prog opstarten, ik denk het niet :d die van mij liet geen extra programma's opstarten dan echt noodzakelijk en hij gebruikt dus ook maar 150MB ramgeheugen vlak na het opstarten.

Ik heb zelf ook wel eens last van de steeds opnieuw, van rechts naar links verschijnende iconen. en het langer duren van het opstarten.
Standaard zijn defragmenteren, schijfopruiming en schijfcontrole goede maatregelen. Processen als indexeerders en updaters schakel ik altijd uit want die kunnen het systeem bezet houden. Overbelasting van de processor, waardoor het scherm telkens weer moet worden ververst, ligt toch voor de hand. Is de computer wel gekwalificeerd voor allerlei toepassingen en de laatste versies van programma's?
Als jullie defragmenteren, defragmenteer de volgende keer dan ook het wisselbestand. Schakel het helemaal uit en start opnieuw op, defragmenteer die partitie en stel het wisselbestand opnieuw in. Bepaalde programma's kunnen de systeembestanden op een betere plaats zetten en defragmenteren. Ook het register moet zo nu en dan worden opgeschoond en geoptimaliseerd, gedefragmenteerd of gecomprimeerd.

Je zou echt best ergens mee geïnfecteerd kunnen zijn. Een goede scanner die ook verwijderen kan (altijd oppassen) is MalwareBytes Anti-Malware. Verder zelf even zoeken naar spywarescanners.

Kijken we naar verdere oorzaken dan komt daarbij naar voren dat explorer.exe vaak niet snel genoeg gevonden wordt. Ik weet iets dat mogelijk is om te proberen wanneer opstartende programma's het niet lijken te veroorzaken. Maak eerst een systeemherstelpunt om het register terug te kunnen zetten.
Type bij Start - Uitvoeren "regedit" in. In de register editor moet je naar de map HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Microsoft -> Windows NT -> Current Version gaan -> selecteer daar "winlogon" zonder het uit te klappen. Ga vervolgens naar Shell aan de rechterkant. Klik rechts op Shell en verander de waarde in wat dan ook. Dit wordt nu opgeslagen maar laat die willekeurige waarde beslist niet zo staan. Verander de waarde daarna terug in: explorer.exe

Met de volgende nieuwe waarde in het register kan je het automatisch verversen van iconen tegenhouden (naar verluidt)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced] "NoNetCrawling"=dword:00000001

Hiermee vergroot je de iconencache drastisch. Dat is altijd belangrijk.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer] "Max Cached Icons"="2048" De standaardinstelling is 500 en misschien moet je deze regel nog maken.

In veilige modus opstarten en vervolgens in de normale ververst het cache Iconcache.db. Het niet functioneren hiervan kan gemakkelijk de oorzaak zijn. Explorer gebruikt dan de gegevens die hier zijn opgeslagen niet meer. Het pad is: C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\iconcache.db Om een goede diagnose te stellen zou je het bestand kunnen hernoemen en dan kijken of het de volgende keer automatisch opnieuw gemaakt is zoals het zou moeten. Let dan ook op of de datum van dit bestand niet in het verleden ligt. Dan functioneert dit systeem ook niet.

Probeer ook zonder ingewikkelde internet-koppelingen op het bureaublad.

Omdat de fout waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een gedraging van explorer.exe zou je naar de downloadpagina van Microsoft kunnen gaan en Explorer daar opnieuw kunnen installeren.

Kijk eens op de volgende forum pagina's: http://www.newbie.org/help/index.php?showtopic=5250&pid=35134&st=0&#entry35134 en http://en.kioskea.net/forum/affich-1015-start-menu-icons-disappearing-windows-clo?entiere

Je moet de laatste chipsetdrivers voor het moederbord en drivers voor je grafische kaart hebben. De monitor driver moet geïnstalleerd zijn in plaats van "standaard monitor" en de vernieuwingsfrequentie als voorgeschreven bij LCD schermen maar hoger als 60 of 70 bij CRT monitoren.

ik ben vrij zeker dat hier kwade krachten bezig zijn en dat het niet aan onderhoud van de pc ligt, zoals ik al zei op een drie weken oude onderhoude installatie zou vreemd zijn.

geen iconen

bedankt voor de vele reacties en raadgevingen,toch heb ik het niet kunnen verhelpen.
door mijn te geringe kennis heb ik dan ook besloten hulp te vragen aan een te betalen technieker .die is er nu mee bezig .zijn eerste gedacht was om de laptop terug te brengen tot de oorspronkelijke fabriekstaat ingeval hij de fout niet kon vinden.
ik geef later nog een verslag van de eventuele herstelling.

bedankt voor de vele reacties en raadgevingen,toch heb ik het niet kunnen verhelpen.
door mijn te geringe kennis heb ik dan ook besloten hulp te vragen aan een te betalen technieker .die is er nu mee bezig .zijn eerste gedacht was om de laptop terug te brengen tot de oorspronkelijke fabriekstaat ingeval hij de fout niet kon vinden.
ik geef later nog een verslag van de eventuele herstelling.

Als hij dan naar de fabrieksinstellingen wordt gezet is het toch een beetje geld gwn kwijt, maar idd beter op veilig spelen en een kenner er aan laten werken.

In de toekomst regelmatig op virusjes scannen en zeker wnr je met torrents en dergelijke bezig bent, gwn elke file die op die manier downloadt scannen met spybot S&D (in een eerdere post al aangehaald).

Virussen schijnen dit soort problemen steeds vaker te veroorzaken en lijken hierin dus succesvol. Wanneer ik zoek op "appear and disappear" icons, dan zie ik steeds berichten van hulpvragers die een virus ontdekken dat hun eigen scans gemist hebben. Een goede bescherming tegen bedreigingen is inderdaad belangrijk maar eis tegelijk ook de controle over wat er met de systeembestanden gebeurd. Een programma die dat doet werkt met System Internals. Steeds wanneer een systeembestand wordt aangepast is daarvoor jou toestemming vereist. Spybot doet dit als je deze optie bij installatie hebt afgevinkt, het toepassen en de benaming ervan verschillen volgens mij enigszins per versie. Je krijgt dan een icoon met een hangslotje in de systemtray, dat is rechts bij de klok, te zien dus let daar in ieder geval op. Ik gebruik daarnaast tegelijk ook CounterSpy die is mogelijk nog beter (ze zijn beide gratis, tenminste voor wat dit onderdeel betreft). Daar heb ik die instelling op Paranoia, dat houdt in dat je zelfs ten minste één keer toestemming moet geven voor het starten van een programma. Verder: leg een verzameling scanners aan, ten minste één met een shell extentie dus die het internet verkeer scant maar wees ook preventief. AVG8 laat nu bij zoekresultaten, zowel in explorer als in firefox, een veiligheid symbool zien, gebruik liever Firefox als browser, open geen bijlagen en documenten bij mails, klik geen onbekende links aan (pretsurfen doe ik daarom bij voorkeur met de extentie of add-on StumbleUpon), maak geen gebruik van online scans, gebruik geen onbekende programma's of codec's voor het afspelen van video of film en schakel alle updates overal uit. Als daarvan iets niet goed is krijgt een ander het eerst voor de kiezen. Ook op dit forum wordt voor specifieke problemen verwezen naar bepaalde updates. Hopelijk zijn jullie het er mee eens dat je dan niet echt bang hoeft te zijn voor herhaling.

We zijn hoe dan ook geïnteresseerd in de afloop ades8996. Wij weten dat dit niet altijd eenvoudig is op te lossen en dat je er heel wat voor zou moeten doen. als de techneut alles weer goed krijgt is het al heel wat.

heb dus mijn laptop aan een erkende technieker toevertrouwd.
hij stelde voor om de computer naar de fabrieksstaat terug te brengen(iets wat ik misschien zelf had kunnen doen met de bijgeleverde DVD ) en na enkele uurtjes kon ik hem terug gaan ophalen.hersteld in de nieuw staat.de prijs die ik heb betaald was €75.eigenlijk ben ik tevreden dat alles terug in orde is,
de verschillende progamma's zal ik er wel terug opplaatsen.
nogmaals bedankt aan eenieder die me heeft geholpen met goede raad.
ik hoop dat alles goed zal verlopen,in het ander geval misschien tot binnenkort.dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan