detecting media A:

Status
Niet open voor verdere reacties.

freckles

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2001
Hallo allemaal

het volgende probleem doet zich voor:

als ik de pc aanzet krijg ik de melding

detecting media a:
insert system disk enter

er zit echter geen floppy in.
uitzetten en weer aan is de enige mogelijkheid. na een paar keer start hij normaal op.

heb windows xp pro

groet freckles

Geen idee wat het probleem veroorzaakt (flop drive, moederbord), maar je zou het kunnen omzeilen door in het BIOS je opstartvolgorde te veranderen.
Stel in het BIOS gewoon in dat deze van HD moet booten en als het goed is slaat de flop over.

Kijk in ieder geval eens in de bios hoe de bootvolgorde is.
Je zou bijna denken dat alleen de A geactiveerd staat.
Verder denk ik dat de gedachte van Bassie zeer juist is.
:)

bedankt voor de reactie.

heb nu even geen tijd maar ga het vanavond proberen.

nogmaals bedankt!

greetz freckles

hallo allemaal

ik heb de opstartvolgorde veranderd en inderdaad lijkt dit het probleem geweest te zijn.

bedankt!

greetz freckles

Stond je HD wel in de opstartvolgorde of kwam deze niet voor?

Als je HD er wel instond heb je niet zozeer het probleem verholpen (blijf een floppy-drive probleem) maar omzeil je alleen het probleem maar, niet dat dat zo'n ramp is maar toch.

leuk dat je nog ff reageert

de hd stond wel in de opstartvolgorde als 2e dus die heb ik op de 1e gezet. maar het gekke ervan is dat ik vanmorgen weer hetzelfde probleem had!

hoe kan dat nou?

de melding erbij is

bios rom checksum error

en dan die over floppy. weet jij nog een oplossing of wat het kan zijn?

greetz Freckles

Als ik alles nog eens doorlees zou het best een probleem met je HD kunnen zijn.

De melding die verschijnt "detecting media a:
insert system disk enter" geeft aan dat er geen schijf is gevonden waarvandaan geboot kan worden, er wordt je dus verzocht om een bootflop te plaatsen zodat de pc kan booten.
Het kan zijn dat je HD niet helemaal goed aangesloten is (kabeltje die niet helemaal juist zit, door de oplopende temp konden de verbindingen wel eens wel worden gemaakt, vandaar dat het eerst niet lukt en later wel).
Kijk de volgende keer dat je (koud) opstart eens in je BIOS of je HD wel gezien wordt (kun je ook in een flits voorbij zien komen).
Maak anders gewoon je computer kast even open en druk de kabeltjes eens gewoon aan.

Bios cheksum error, geeft trouwens een bios error die er op wijst dat er een instelling in het bios niet helemaal goed is (zou met bovenstaande te maken kunnen hebben).

hoi

HD wordt gezien, kabeltjes goed vast. hoop niet dat het inderdaad de HD is, die is nog maar 6 maanden oud.

ga nu naar m'n werk, check vanavond weer ff
bedankt.

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan