Dev-C++ debug runt oude exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Misschien hoort dit topic hier niet thuis, maar ik denk dat ik hier de grootste kans heb een antwoord te vinden.

Ik probeer in Dev-C++ een file te debuggen en elke keer wordt een oude gecompilede versie van het programma gerund.

Ik moet nu steeds volledig compilen naar een exe, voordat ik het effect van een kleine wijziging kan zien.

Is dit normaal, of doe ik iets verkeerd?

>> Ik moet nu steeds volledig compilen naar een exe, voordat ik het effect van een kleine wijziging kan zien.

Dat klopt.

Aangezien je nu net begint (las ik in je andere topic) zou ik je meteen aanraden om Dev-C++ te verwijderen van je harde schijf en Visual Studio 2008 C++ te installeren (gratis vanaf de website).
Dev C++ wordt niet meer bijgehouden en is dus de laatste tijd in snel tempo aan het verouderen. Bovendien vind ik de debugger van VS enorm goed.

Hee,

Begrijp ik het nu goed dat het normaal is om altijd volledig te moeten compilen? Wat is dan het nut van Debug, dan kan ik toch net zo goed Compile and Run gebruiken? In Visual Studio, als ik VB programmeer kan ik eenvoudigweg op F5 drukken en dan draait m'n programmaatje gewoon.

Ik ben nu bezig in Code::Blocks op aanraden van Bas Dalenoord (geloof ik). Ik heb Microsoft Visual Studio 2008 wel op m'n computer staan, maar die gebruik ik eigenlijk vrijwel alleen voor VB. Het programma vergt namelijk nogal wat van m'n laptopje die niet meer zo goed is.

Hee,
Begrijp ik het nu goed dat het normaal is om altijd volledig te moeten compilen? Wat is dan het nut van Debug, dan kan ik toch net zo goed Compile and Run gebruiken? In Visual Studio, als ik VB programmeer kan ik eenvoudigweg op F5 drukken en dan draait m'n programmaatje gewoon.

Dat klopt, daarom raad ik ook VS studio aan :) Maar je programma wordt altijd gecompileerd, ook voor debug. In welke mate dat gebeurd hangt weer van je compiler af.

Ik ben nu bezig in Code::Blocks op aanraden van Bas Dalenoord (geloof ik).

Ik heb dar inderdaad ook goede dingen over gehoord. De Ming compiler die erbij zit zou code zelfs efficienter kunnen compileren dan de compiler van VS.

Oké,

Bedankt weer! Het is me nu wel duidelijk dat Dev-C++ het raam uit kan. (Uit Windows verwijderen? Hm, leuke analogie).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan