Device driver not found: 'MSCD001'

Status
Niet open voor verdere reacties.

CWhore

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Berichten
99
Hallo,

Ik ben op een pc Windows 98 aan het installeren. Ik heb een opstart flop gebruikt en hierna gekozen voor CdRom ondersteuning. Maar dan krijg ik de melding:

Device driver not found: 'MSCD001'
No valid CDROM device drivers selected!

Alle kabeltjes zitten er goed in, in m'n driver, en ik heb al gezocht op internet. Maar dan schijnt het dat je autoexec.bat en config.sys ofzo moet aanpassen, die op de diskette staan. Maar ik kom er niet echt uit, hoe ik dat dan moet doen.

Trouwens, ik heb ook gerommeld met master/slave, ik weet niet of het nog klopt, en wat de standaard instellingen waren, van die jumpertjes op de achterkant van de hdd en cdrom...:s

Ik hoop dat iemand het weet...

Vriendelijke groeten,
 
Laatst bewerkt:
Even bij het begin beginnen.

Gebruik je twee kabels voor je HDD en je CDrom of slechts één?

In geval van één (IDE) kabel moet de harddisk op Master staan en de CDrom op slave en dienen te zijn aangesloten op de primary IDE aansluiting op het moederbord.
Bij twee kabels moet de harddisk als master op de primary IDE en de CDrom als master op de secundary IDE worden aangesloten.
 
Beste Maestro12,

Ondertussen heb ik opgezocht, wanneer een jumpertje op slave/master staat. En met behulp van jouw bericht, waarin de standaard instellingenen staan, is het gelukt!! :thumb:
Perfect man, en bedankt, nu gaat de installatie gewoon verder zoals het hoort. En Windows98 draait nu!

Bedankt!!

~CWhore~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan