Devine BM-1000 Raar geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

GewoonJulian

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2016
Ik heb problemen met mijn microfoon. Het geeft een heel apart geluid alsof het een ingebouwde webcam microfoon is ofzo?
Het klinkt niet blikkerig ofzo maar heel erg amateuristisch kan het niet echt uitleggen misschien snappen jullie wel wat ik bedoel?

Oh en trouwens ik heb hem 1 dag en hij zat met een 3,5mm jack in de voorkant. Nou dacht ik hem mooi weg te werken door hem achterin me pc te doen en toen hoorde ik alleen links geluid en rechts hele zachte ruis. Toen heb ik de windows sound drivers verwijderd en die van Asus gedownload (Realtek Audio Drivers) en toen MOEST ik de ruisonderdrukking aanzetten anders hoorde ik alsnog alleen maar links...

Hoi! eh ja ik heb dat bericht gelezen maar het ging om K*t Kwaliteit. En ik weet niks over voeding, mij werd duidelijk gemaakt dat je hem gewoon moest inpluggen. maar zal de schakelaar proberen en anders koop ik een voeding?

Oke heb nu de switch over gehaald, dus is hij nu in condensator stand of niet? Hij doet het nu in ieder geval 10x beter maar is nu veel te zacht :S daar nog tips voor? Dat had ik dus ook met mijn oude mic (de behringer C-1U) Die overigens wel schade had aan de buitenkant (valschade) Dat terzijde...

Hij zal (zonder voeding) in dynamisch stand staan dan (stond in condensator stand vermoed ik).
Tja dynamisch is niet zo heel gevoelig (althans deze niet).
Die C-1U werd gevoed via USB. (Condensator NOOIT laten vallen!)
Je zou een fantoomvoeding (en XLR kabel) er bij kunnen kopen om hem op condensator stand te kunnen laten werken.

ik ga nu de dubbele fantoomvoeding MPS 500 van devine erbij kopen maar hij werkte wel alleen heel erg raar geluid. En ook hoor ik alleen links als ik de "Verbeteringen" Van de Asus Realtek audio driver niet aan heb...

Gebruik je wel de microfoon ingang en niet een line ingang op je geluidskaart?
De microfoon ingang is mono (beide kanten) bij line ingang zal je microfoon alleen aan 1 kant werken.

Ja de roze niet de blauwe of welke kleur die ook heeft. Inderdaad de microfooningang. Maar dan moet ik vanaf me microfoon naar de phantom met xlr en dan vanaf daar de kabel die bijgeleverd zat (xlr naar aux (3.5mm jack)) in me microfoon poort (ik heb trouwens ook een externe geluidskaart gekocht voor geen ruis

Bekabeling klopt.
Een beetje externe geluidskaart heeft vaak overigen al fantoomvoeding aan boord (en kan met XLR aangesloten worden).
Ik weet niet om welke kaart het gaat?

Ik ben momenteel op mijn werk zal zometeen even kijken hoe hij heet. Hij was maar 14 euro dus... Heb ik aangeschaft voor tegen de ruis die hij opneemt vanwege de aansluiten direct op me moeder board (het geluid dus van de ventilatoren)

Ok. Weet niet of er veel verschil met je onboard kaart of deze zal zijn...
Lawaai welke de geluidskaart zelf oppikt (niet de microfoon) zou dan via de voeding moeten zijn.
Vaak gaat dat juist bij USB fout en niet via de moederbord direct.

oh oke maar wat ik heb is dat mijn geluid heel zacht is en raar klinkt. Kom dat omdat ik phantom power moet hebben? (Fantoom Voeding)
Zal het geluid dan ook normaal en harder zijn? Want zoals ik het geluid nu hoor klopt niet helemaal

Een dynamisch microfoon (of die stand op die microfoon) is minder gevoelig en er moet aardig dichtbij de microfoon gesproken worden.
Een condensator microfoon is veel gevoeliger maar heeft inderdaad fantoom voeding nodig.

Ja maar mijn vraag is dus is mijn geluid beter als ik fantoom voeding aansluit en is die 5V dan dynamisch? en 48V Condensator modus? En ik heb nu een raar geluid achtig iets maar kan niet uitleggen hoe het klinkt

Oké! Ik heb nu eindelijk mijn fantoom voeding binnen. Aangesloten en hij werkt nu beter dan eerst, alleen... Het heeft nog niet het gewenste geluid iemand die mij er verder mee kan helpen?

Misschien een idee om een opname te maken van het geluid en die te delen?

Nou het begint er nu redelijk op te lijken alleen nu heb ik weer het probleem dat ik het alleen links hoor en dat er redelijk wat ruis is... Enige oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan