Opgelost Deze app is voor uw veiligheid geblokkeerd

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Ik woueen spelletje verwijderen op mijn Windows 10 Pro computer en klikte de un-installer aan. Prompt kreeg ik de vermelding; deze app is voor uw veiligheid geblokkeerd, En dan te weten dat ikzelf de Administrator van de computer ben en er geen gast-administrators aanwezig zijn. Ook heb ik in het Gebruikers-accountbeheer de schuif helemaal naar onderen geschoven. Ook dat mocht niet baten. Wat kan ik als enige administrator op mijn computer nog doen om hier een eind aan te maken, want ik vind dit een rare boel.

Ik draai Avast Premium Security, Windows Security zou dus uitgeschakeld moeten zijn. Bij controle bleek dat Apps nog steeds gescand werden. Ik kon deze functie niet uitzetten daar het grijs gekleurd was. Ook verdwenen er wel eens downloads van het buroblad. Omdat ik geen goede ervaringen had met Windows security en die nooit meer op mijn computer wil heb ik de security mappen van Windows in C-Programma Filesx86 opgeruimd. Daarna werd er niet meer gehapt naar mijn bestanden. Echter het blokkeren van windows stopte maar niet.

Kan zijn dat je met zulke ingrijpende acties jouw systeem deels gecompromitteerd hebt en dan zou dan tot genoemde problemen komen.
Ik had vroeger ook andere virus pakketten, tot dat ze met van alles wel erg vervelend werden, ik problemen kreeg. Heb er toen naar gezocht en het bleek dat ze stiekem een extra snuffel tool voor op mijn pc hadden geïnstalleerd. Heb direct dat oude pakket eraf gegooid, ik zag dat Windows Defender een heel stuk beter was geworden dan in de tijd van de andere pakket keuze en ben er nog steeds tevreden mee.
Het is toch ook zo, het eigen PC-online-gedrag bepaalt sterk welk risico je mogelijk kunt lopen. Idem met welke mail je wel of niet opent. je wordt dan hel gemakkelijk in het weggooien van mail. In een zeldzaam geval van een herkenbare afzender vraag ik die persoon of die mail werkelijk door hem/haar gestuurd was.

Je bent dus administrator, maar heb je ook al getest of het via verborgen Administrator wel kan?
Hoe? Activeer de verborgen Administrator, is vaak voorbij gekomen hoe dat moet en kijk anders op Schoone PC.
Ga dan naar het inlog scherm en je kunt zonder wachtwoord in dat account loggen.
Voor de zekerheid kies via het menu voor de Opdrachtprompt en als die actief is op de taakbalk dan daar R-muis op het icoon en kiezen voor "uitvoeren als administrator". Je bent nu actief op een niveau die net iets hoger is dan je met de schuifjes kunt bereiken, zoiets heet onder Linux een "root" account.
De software verwijderen:
Type in Opdrachtprompt scherm, die je als laatste aangemaakt hebt:
Code:
C:\Windows\system32>control.exe    of alleen control.exe
En dan start het Configuratiescherm en kun je in:
Code:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen
hopelijk je spel verwijderen.

Mss kan het ook zonder "uitvoeren als administrator" en direct na het inloggen als de nu zichtbare Administrator. Niet gecheckt.

Klaar? Uitloggen in dit Administrator account en terug naar je eigen account met administrator rechten.
Maak het Administrator weer verborgen. Zie verder Schoone PC
Verberg tot slot het administratoraccount weer via de Terminal (Beheerder) (Windows 10: PowerShell (Admin)) met het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).

Gratis extra tip nav jouw opmerking
En dan te weten dat ikzelf de Administrator van de computer ben
Licht toe? Je hebt een normale gebruiker en je hebt een administrator account of heb je alleen de laatste?
Als dat laatste zo is, ben je relatief onveilig bezig, er is iig een verhoogd veiligheidsrisico.
Advies: Maak een gewone gebruiker aan en werk daar in en switch alleen naar het administrator account.
Ik heb altijd 2 administrator accounts, want stel dat er van een het profiel beschadigd wordt dan kan ik via het andere altijd nog als administrator in het systeem.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan