deze lijkt goed te werken maar soms geeft die toch een fout aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
: IIf([Datum]=DateSerial(Year(Date())+1;1;1);"nieuwjaarsdag";IIf([Datum]=DateSerial(Year(Date())+1;1;0);"Oudjaarsdag";IIf(IsZZFVdag([Datum])=Waar;"feestdag";IIf(Weekday([Datum];2)<6;"Week";Format([Datum];"dddd";2;2)))))

ik gebruik deze code om te kijken oudjaardag, nieuwjaarsdag en feestdagen .
eerst werkt het en nu niet wat is daar de redenen van ?

Lege velden misschien?

dit zit in een query
met extra Criteria
[Procenten].[dag]
als ik dit weg haal werkt die wel alles dubbel maar goed hij ziet dus wel de datums dagen enz .
hij geeft melding Gegevenstypen komen biet overeen in criteriumexpressie en dat snap ik dus niet mijn tabel procenten is er en ook in vulling dag is er .
procenten.jpg

Ik zou zeggen, ook gezien je andere vraag, dat het tijd wordt voor een voorbeeldje.

octa ik zou graag het bestand sturen maar zit nogal veel belangrijke data in en dus wil ik dit prive houden hoe kan ik dat oplossen dat alleen jij deze krijgt?

Je mag 'm mailen.

Laatst bewerkt:
Zal er naar kijken!

Octe nog even ter info zodra ik ga werken met 23:59:59 klopt mijn verloning voor geen meter .
dus probleem is eigenlijk als ik procenten bereken moet ik werken met 23:59:59 voor de verloning 00:00
hoop dat je hiermee kunt helpen.

Welke tabel/query moet ik naar kijken? Ik zie de query Procenten niet uit je plaatje.

procenten is dus een tbl .

daar staan de tijden en percentages in
zelf ben ik aan het kijken of ik het kan oplossen met
iif([Eindtijd])=#00:00#;[totaal]+24;[eindtijd])
maar werken doet het niet .
dus mijn hooplicht bij jouw .

Maar waar ligt het probleem? Formulier? Query?

ik denk zelf dat het gedeelte in loonoverzicht de query het probleem ligt en wel hierom
zodra je de eindtijd 00:00 maakt cdl_eindtijd geeft geen 0 aan maar de heleregel is dan weg .
ook als ik de tijden in procenten heb aangepast op eindtijd 00:00 .
ik zou zeggen probeer mar eens in planning er een tijd aanmaak met bv starttijd 17:00 tot 00:00 in planning ziet dat er goed uit, maar in de query loonoverzicht is er niets van te vinden.
en ik denk zo dat van hieruit ook de percentages word ingevuld en zoals je dan kan zien in formulier personeelGuren de procenten op 0 staan en niet worden ingevuld..
en hierdoor loopt ook de vergoeding niet goed .
hoop dat iets duidelijker wat het probleem is .

Ik snap nog steeds weinig van je db; in de tabel Planning zitten voor mijn gevoel velden die daar niks te zoeken hebben, zoals het veld [Dag] wat immers kunt afleiden uit het veld [Datum], en wat doen de velden [100], [110], [120], [135], etc? Riekt naar dataredundatie.

Misschien doe ik het wel helemaal verkeerd dat kan >
maar de bedoeling is om die berekende toeslagen dus 110 120 135 enz te gebruiken voor loon berekening.
heb toen een voorbeeld gevonden en wel factuur door jouw gemaakt als ik het goed heb deze heb ik in dit systeem neer gezet.
in systeem van jouw zie je ook als je eindtijd 00:00 invult hij geen procenten aanmaakt
had dacht ik een mooie oplossing met if eindtijd =#00:00# then me.eindtijd is 24 en dan natuurlijk eindtijd - begintijd.
maar dat werkte ook niet goed

maar de bedoeling is om die berekende toeslagen dus 110 120 135 enz te gebruiken voor loon berekening.
Dat snap ik, maar dat doe je m.i. dus verkeerd. Die toeslagen bereken je op basis van een toeslagentabel. Die jij volgens mij dus Procenten hebt genoemd. Op basis van de ingevulde datums en uren moet je alles kunnen berekenen.

nog een poging
ik heb in tblprocenten nu staan als eindtijd 23:59:59
als ik nu via planning iets aanmaak staat totaal uren goed
in de loonoverzicht zie je deze dus niet terug omdat ik 00:00 als invoer eindetijd heb gebruikt.
veranderd ik dit nu gewoon in 23:59:59 dan komt hij wel in de loonoverzicht voor.
maar het invullen zou graag toch die 00;00 gebruiken kan ik dit zo aanpassen.

hierbij een voorbeeld wat ik bedoel

je ziet bovenste deel eindtijd op 00:00 kijk naar de procenten alles op nul
onderste deel eindtijd op 23:59:59 en kijk de procenten word ingevuld
ik zou willen dat hij gewoon bij 00:00 ook ingevuld word
filter.jpg

Laatst bewerkt:
Je moet volgens mij gewoon met 0:00 als start- en eindtijd kunnen werken. In het ene geval is dat de starttijd en moet je de waarde als 0 zien, en in het andere geval is het de eindtijd en moet je 24 verderop kijken. Dat kun je simpel uitzetten in een formule:
Code:
StartWaarde: CDbl([TijdStart])
EindWaarde: IIf(CDbl([TijdEind])=0;1;CDbl([TijdEind]))
Je Urenberekening zou nu altijd goed moeten gaan.

ik kom er niet meer uit wat ik ook doe ?\
>
kan jij testen of het daar wel werkt .
je moet dan kijken in qryplanning of de percentages wordt ingevuld als je 00:00 gebruikt zelfs met jouw voorstel werkt hier niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan