'Deze pagina niet meer weergeven' scriptje

Status
Niet open voor verdere reacties.

SteveFH

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Berichten
20
Hallo daar!

Ik ben bezig met het bouwen van een website en het enige wat ik nog nodig heb is een 'Deze pagina niet meer weergeven' script. Ik had het volgende in gedachte:

- bezoeker Henkie komt op de hoofdpagina, wil deze pagina niet meer zien, vinkt het checkboxje 'Deze pagina niet meer weergeven' aan en gaat door naar de volgende pagina
- bezoeker Henkie komt 2de keer naar de website en gaat meteen naar de volgende pagina

Het probleem is echter dat ik niet weet hoe ik met cookies e.d. moet werken, dus misschien heeft 1 van jullie een mooi idee?

Groetjes,

Stefan
 
Ja ik heb een mooi idee, leer met cookies werken :p Het is niet zo lastig en precies de juiste oplossing.

Hier is een tutorial, je kunt er vast nog wel meer vinden.

http://www.elated.com/articles/javascript-and-cookies/

Zet gewoon in de cookie welke pagina's de gebruiker niet meer wil tonen en je bent klaar :)
 
Hehe, je hebt gelijk. Zelf leren komt later nog van pas. Echter ben ik nu de tutorial aan het doorlezen en ben niet heel veel wijzer geworden.

Ik hoop dat het me aan het eind van de dag gelukt is :p
 
Zou iemand mij een deel op weg willen helpen? Ik snap namelijk niet hoe ik een checkbox erbij kan gebruiken, om een cookie in te stellen.
 
Dit is het idee:
HTML:
<!--
   dit is een voorbeeld van pagina 1.
-->
<script>
   if(slaPaginaOver(1))
   {
      gaNaarPagina(2);
   }
</script>

<input type='checkbox' onclick='nietMeerLatenZien(1);' /> laat deze pagina niet meer zien!
[JS]function slaPaginaOver(pagina)
{
var koekje = verkrijgKoekje('pagina_' + pagina); // lees koekje met id 'pagina_#'
if(koekje && koekje == 'slaover')
{
return true;
}
return false;
}

function gaNaarPagina(pagina)
{
window.location = 'pagina_' + pagina + '.html';
}

function nietMeerLatenZien(pagina)
{
maakKoekje('pagina_' + pagina, 'slaover'); // maakt koekje met ID 'pagina_#' en value 'slaover'
}[/JS]
de maakKoekje en verkrijgKoekje zijn standaard cookie schrijf/lees routines. Die moet je zelf dus maar even maken en/of zoeken.



:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan