• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dezelfde cel uit verschillende tabbladen opvolgend in een kolom op overzichtstabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bascanvas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2018
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een manier om uit diverse tabbladen (kunnen er honderden worden) telkens dezelfde cel met informatie (bijv C6) op een overzichtstabblad, opvolgend onder elkaar in een kolom te plaatsen. Heb google al uitgepluisd maar kan niet vinden hoe dit te doen.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

koppelen met de volgende verwijzing?:

1. = blad2!c6
2. = blad3!c6

etc....

Wanneer ik dat doe en ik wil zo 250 tabbladen slepen dan telt hij de Cel op dus
1. = blad2!c6
2. = blad3!c6
3. = blad4!c7
4. = blad5!c8
etc.

Ik ben op zoek naar een manier op het bladnummer door te laten tellen (dus voor het ! teken) en niet de cel

Ik moet dit gaan gebruiken voor meerdere vaste cellen in de bron tabbladen en dan voor honderden tabs, onbegonnen werk om telkens handmatig voor iedere tabblad en elke cel de koppeling handmatig te maken.

Dan moet je $ tekens gebruiken om de cel vast te zetten. ($C$6)

Honderden tabbladen is per definitie onbegonnen werk.

Honderden is nog niet aan de orde, maar het kan wel groeien.

De $ tekens had ik ook al geprobeerd, maar dan nog kan ik de tabnummers niet door laten tellen, wanneer ik 3 of 4 regels handmatig vul met de juiste verwijzing en ik ze daarna door wil laten tellen door te slepen begint het gewoon weer met 1,2,3 etc. Hij telt de tabnummers gewoon niet door.

Gebruik 1 tabel in 1 werkblad voor alle gegevens.
Dat bespaart je nu en in de toekomst vele hoofdbrekens.

Totdat dat inzicht doorbreekt:

PHP:
= indirect("blad" & row() & "!c6")

Laatst bewerkt:
Tientallen dan, het gaat om het idee. Het maakt het nodeloos moeilijk om al deze gegevens over zoveel tabbladen te verdelen.

Als antwoord op je vraag:
Code:
=INDIRECT("Blad"&RIJ()&"!"&"$C$6")
Gebruik zoiets, dan kan je met Rij() er voorzorgen dat het juist afgelezen wordt (Rij()-4 bijvoorbeeld).

Bedankt Kristiaan wilde net de vraag stellen waarom de volgende niet werkt maar ik zie het verschil

deze werkt niet
=INDIRECT("Blad"&RIJ(A8)&"'!$c$6")

werkt":
=INDIRECT("Blad"&RIJ(A9)&"!$c$6")

Deze werkt ook:

PHP:
=INDIRECT("'Blad"&RIJ(A8)&"'!$c$6")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan