• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dezelfde Ctrl-sneltoets in meerdere bestanden bij eigen bestand houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels28

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo,

Ik heb voor het werk een aantal excelbestandjes gemaakt die dmv een macro op de juiste plaats op het netwerk worden opgeslagen.
Om het mijn collega's zo makkelijk mogelijk te maken heb ik in deze bestandjes de macro de sneltoets Ctrl - M gegeven.

Dit werkt perfect behalve als er 2 verschillende bestandjes met de sneltoets Ctrl - M openstaan. Dan wordt nl de macro uitgevoerd van het bestand waar de macro als eerst is gebruikt.

Ik heb al geprobeert om de macro's onder thisworkbook te zetten maar dat maakt niks uit.

Hoe zorg je ervoor dat een sneltoets de macro oproept van het actieve bestand?

Niels

Laatst bewerkt:
Hoe zorg je ervoor dat een sneltoets de macro oproept van het actieve bestand?
Niels,

Mij lijkt dat twee keer dezelfde letter altijd conflicteert, dus ik zou gaan voor macro's met een knop in het bestand.

dank voor je reactie,

Was ik eigenlijk al bang voor. :(

Ik laat hem nog even openstaan misschien heeft er iemand anders nog een idee.

Niels

Het lijkt mij inderdaad makkelijker om een knop te gebruiken waar de gebruiker op klikt om de macro te starten, dan een sneltoets die wellicht niet bij iedereen bekend is of anders gebruikt wordt.
Indien gewenst kan je er voor kiezen om de knop niet af te drukken, zodat deze alleen op het beeldscherm zichtbaar is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Bedankt ik ga over op een knop.

De rede dat ik voor een sneltoets ging was omdat die knop maar 1 keer wordt gebruikt.
daarna wordt het tabblad waar die knop opstaat gekopieerd en dan krijg ik een hoop onnodige knoppen.

Heb in tussentijd al een test met knop gemaakt en deze knop met dezelfde macro weer verwijdert en dat werkt prima.

Nogmaals dank voor de respons

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan