Dezelfde e-mail account op verschillende computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendy_1973

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Ik verblijf op het moment op 2 verschillende adressen. Op 1 adres ontvang ik mijn e-mail via Outlook en nu zou ik ook graag op het andere adres (en dus op een andere comp.) mijn e-mail willen kunnen ontvangen, bekijken, versturen etc via Outlook express zonder dat dit negatieve gevolgen heeft voor mijn e-mail account op de 1e computer. Ook als ik dus iets verwijder, verstuur of wat dan ook dan moet dit dus op beide computers opgeslagen/zichtbaar blijven. Op beide computers dus een identieke e-mail account met exact dezelfde inzage in de info. Is dit mogelijk? Of krijg ik problemen met mijn huidige e-mail account als ik deze zelfde e-mail account toevoeg onder Outlook express op de andere computer? Ik hoop dat iemand hier een antwoord voor mij heeft want het zou mijn leven op dit moment zeker makkelijker maken.
Heel veel dank alvast, :thumb:

Jouw probleem kan alleen opgelost worden met exchange server.
Je ingekomen mailtjes op verschillende computers binnen halen zal nog gaan maar, de afwikkeling daarna daar heb je exchange voor nodig.

Kies voor een online mail accound
Hotmail is daar een van, je kunt overal ter wereld bij de mail,
zonder dat deze op de ene plek wel is en de andere niet.

Wat jij wilt kan wel, maar heeft een nadeel.
Maak hetzelfde accound aan op de tweede computer,
en je kunt normaal bij jou mail, maar als je naar het andere
adres gaat moet je de gelezen mail als ongelezen aanmerken
anders kun je deze vanaf de andere plek niet lezen.

Gr.Jan

Geplaatst door kcnuts
Kies voor een online mail accound
Hotmail is daar een van, je kunt overal ter wereld bij de mail,
zonder dat deze op de ene plek wel is en de andere niet.

Wat jij wilt kan wel, maar heeft een nadeel.
Maak hetzelfde accound aan op de tweede computer,
en je kunt normaal bij jou mail, maar als je naar het andere
adres gaat moet je de gelezen mail als ongelezen aanmerken
anders kun je deze vanaf de andere plek niet lezen.

Gr.Jan

Dat laatste is toch ook zo mogelijk? In OE/Extra en klik op Accounts en selecteer de account alwaar de post mee wordt opgehaald, klik dan op Eigenschappen en vervolgens op het tabblad Geavanceerd, vink aan bij Bezorging, "Een kopie van berichten op de server achterlaten." Zo kan de andere gebruiker/pc ook de post ophalen. Wel zorgen dat de pc's hetzelfde zijn ingesteld.

Bedankt

Bedankt voor de reacties zo ver.
Wat betreft een online account daar ben ik van op de hoogte. Ik heb bijv. nog een ...@chello.nl adres waar ik via webmail via elke computer (met internet verbinding) op in kan loggen maar probleem is dat is dan alleen nieuwe ingekomen en ongelezen berichten kan lezen. Ik kan niet al mijn mails zien die ik eerder heb verzonden, verwijderd of al gelezen heb etc. Dit is een probleem aangezien ik het ook voor mijn werk moet gebruiken en vaak zaken moet terug zoeken. Of is hier misschien ook een oplossing voor?
Dank weer,

ik weet echt niet of het kan maar het zou handig zijn als je je pst bestanden op kon slaan op je webruimte bij chello. op die manier heb je overal dezelfde mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan