• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dezelfde Formule herhalen met het steeds het meest recente resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsSt

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Geachte Lezers,

Ik zit met een vraag wij gebruiken een excel bestand om de voorraad van maattonnetjes bij te houden. Nu zouden wij een knop in willen voeren die het mogelijk maakt
om op en af te boeken. Omdat ik zelf niet kan werken met visual basic zoek ik naar een manier om dit te laten doen.

Het gaat om het volgende Bestand

Bekijk bijlage Voorraad Lijsten Maattonnetjes.xlsx

U moet kijken naar XXS Zwart. Dat is de eerste kolom aan waarden. Op het tabblad "Calculatie Systeem" staan 5 rijen met waarden. Door het invoeren van een waarde bij het tabblad "Console" op de plek Op/afboeken ziet U het volgende.

Nieuw Zwart = Oud Zwart - Op/Afboek waarde Zwart

Nu wil ik graag dat de knop het resultaat van Nieuw Zwart op de plek van Oud Zwart plaatst en vervolgens de Op/Afboek waarde Zwart weer naar 0 zet. Waardoor we voor de volgende op/afboeking gebruik maken van het resultaat
van de eerste op/afboeking. Hetzelfde systeem moet dan ook werken voor Oud wit. Deze is precies hetzelde formule-wise als Zwart.

met vriendelijke groet,

Niels S.

Geachte HSV

Ik heb een beetje getest ziet er naar uit dat die bijna helemaal werkt volgens de manier zoals bedoelt.
Er zit alleen een klein probleempje nog in wat me opviel tijdens testen.

Stelling dat je gekozen hebt voor XXS / Zwart en dan kiest voor de actie afboeken (+4). En er stond we nemen als voorbeeld 10 nog op voorraad.
Dan doet de knop het goed en springt van 10 naar 14. Maar zodra je dan de volgende actie (we nemen als voorbeeld -3) wilt invoeren maakt die nog
voor de eerste keer gebruik van +4 voordat die vervolgens alles daarna -3 doet. Dus hij gaat dan niet meteen van 14 naar 11 maar eerst van 14 naar 18 en dan naar 15 en 12 enzovoort.

Zou het ook mogelijk zijn dat de knop deze actie kan uitvoeren voor de hele lijst? Zodra ik de knop probeer te gebruiken voor bijv. 33 / Zwart dan springt
deze voorraad naar 0 nadat ik probeert op of af te boeken. Het zou dus mooi zijn als er een manier was dat de knop kon kijken naar wat er ingevuld staat bij de ingevoerde naam en kleur. Zodat bijvoorbeeld XXS / Zwart werkt maar ook 176 / Wit en dan natuurlijk de bijbehorende waarde pakt.

Alvast hartelijk bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan HSV.

met vriendelijke groet,

Niels S.

Hallo Niels,

Ik zie helaas nergens een kolom voorraad.
Zou het uit kunnen leggen dmv de kolomletters.
Als voorbeeld nemen even 'xxs zwart'.
De rest van de code doet het prima wat betreft zwart/wit en de bijbehorende naam uit blad console cel I14.

Eigenlijk moet je geen samengevoegde cellen gebruiken, want meestal loopt dat fout.

Geachte HSV

Ik kijk hier morgen even wat dieper op in. Ik zit nu op een laptop waardoor het wat minder optimaal is om Excel te gebruiken.
De knop werkt trouwens zoals jij al zegt wel voor alle combinaties. Hij zet hem wel eerst op 0 maar daarna doet die het helemaal top. Dat is super!
Alleen hij pakt nog steeds wel de eerste keer dat je een nieuwe actie gebruikt de vorige actie voordat die de nieuwe actie pakt.
Ik probeer door middel van dit onderstaande voorbeeld uit te leggen wat ik bedoel.

1. Vul bij naam: XXS
2. Vul bij Kleur: Zwart
3. Bij voorraad staat de waarde 657
4. Bij op/afboeken staat -150
5. Klik 1x op de knop en hij doet het correct namelijk 657 - (-150) de uitkomst is 807. Helemaal perfect.
6. verander nu -150 naar 1 en klik nog een keer op de knop.
7. Je ziet nu dat i.p.v. de actie 807 - 1 dat die de actie 807 - (-150) de uitkomst is 957 uitvoert.
8. Klik nogmaals op de knop. Nu pakt die de juiste actie. door 957 - 1 uit te voeren

Ik zou morgen op het werk even het excel bestand aan passen zodat er geen samengevoegde cellen gebruikt worden.

nogmaals hartelijk bedankt voor alle moeite.

met vriendelijke groet,

Niels S.

Geachte HSV.

De knop doet het nu helemaal perfect. Zeer hartelijk bedankt voor de moeite.
Hiermee kan deze post wel op slot.

met vriendelijke groet,

Niels S.

Hallo Niels,

Het was even ploeteren om wegwijs te worden uit je omschrijving, maar is gelukt zo te zien.
Graag gedaan overigens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan