DFS en meerdere servers

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtjdamen

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Hallo Allemaal,

Ik werk op een windows terminal server platform, we hebben hierin een domain controller en een 3 tal terminal server. In het verleden was het zo dat gebruikers hun data enkel op de domain controller hadden staan, het probleem hiermee was dat als deze server weg viel er problemen ontstonden met de data gebruikers konden hier dus niet meer bij. Ik heb hiervoor de oplossing gevonden om met DFS te gaan werken ook wel Distributed File System, ik heb een namespace opgezet voor het domein.

Nu staat de data op alle servers, als ik de hoofdserver nu uitzet draait alles netjes door, maar om de een of andere reden gebeurt het overdag welleens dat een bepaalde server zijn connectie met die dfs kwijt raakt, ik krijg dan het probleem dat profielen niet willen inladen, een flushdns verhelpt dit probleem meestal en anders is een herstart voldoende. Ik heb op internet van veel mensen gezien dat DFS gewoon moet werken maar om de een of andere reden blijft het bij ons problemen geven, wat kan hier de reden voor zijn en is er misschien een oplossing voor!

Met vriendelijke groet,
Robin

Heb je ook meldingen die terug komen in de Eventlog op het moment dat dit probleem zich voordoet? En gebruik je de R2 versie van Windows 2003?

het is moeilijk te zeggen of er problemen in de event log terug komen, ik ga hier morgen nog even goed induiken. Inderdaad gebruik R2 als windows versie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan