DFS rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DuR3X

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
beste,

ik heb het volgende.

Ik heb een 2x een linux server. De ene server is een webserver/mailserver. de andere is een router/proxy. Hoewel de proxy niet helemaal werkt, werkt de router prima.
daarnaast heb ik 2x een windows 2003 server met active directory en DFS ingeschakeld.

1.png

nou krijg ik echt de volgende melding als ik bij gebruiker een plaats wil opgeven voor de user profiles en home directorys:

2.png

Als ik dan naar de map blader en de rechten ga bekijken staat alles op everyone. dus iedereen heeft toegang:

3.png

Als ik vervolgens inlog met de gebruiker, komt er een melding naar voren dat de profile niet gevonden kan worden. Dit dus hetzelfde met home directory.

heb ik iets over het hoofd gezien met het instellen van de dfs??

groetjes,

Bas

Je hebt hier niet alleen met bestands-/maprechten te maken maar ook de met share-rechten. Oftewel: Kijk ook in het tabblad Delen of dáár Everyone full control heeft.

Tijs.

gedaan, iedereen heeft daar full control maar het probleem blijft.

ik dacht dat NFS rechten alleen werken gebruikt bij DFS..

- Bas

Misschien geen slecht plan om nog eens goed te gaan lezen:
Rechten op de 'originele' shares (dus die je met DFS 'koppelt') moeten overeenkomen met de share-rechten op de DFS-share.
Dus zorg ervoor dat ze allen dezelfde share-rechten hebben (originele shares én de DFS-share).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan