DHCP bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jean42

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Beste

Als ik mijn laptop opstart dan zoekt de pc naar DHCP en geeft dan enkele puntjes en een draaiende /.
Dit duurt een minuut of twee.
Wat is hier de bedoeling van en hoe kan ik dat mogelijk uitschakelen?

Dank

jean42 zei:
Beste

Als ik mijn laptop opstart dan zoekt de pc naar DHCP en geeft dan enkele puntjes en een draaiende /.
Dit duurt een minuut of twee.
Wat is hier de bedoeling van en hoe kan ik dat mogelijk uitschakelen?

Dank

DHCP is voor je internet zet je het uit heb je geen internet meer, wil je dat? denk het niet:D En ik denk dat het om draadloos gaat? Zo ja, hij zoekt dan automatisch een draadloos netwerk om ermee te verbinden. Weet even niet hoe dat uit moest:o

Kijk in de BIOS hoe je opstartvolgorde staat. Waarschijnlijk staat het nu op LAN

Ik heb een Acer laptop en er is een netwerkkaart die telkens zoekt naar een netwerk of internet.
De pc heeft een verbinding thuis met een kabellan-verbinding en niet draadloos.
Kan ik dit draadloos ergens uitzetten zodat deze niet meer zo opstart?

Dit kan ga hiervoor naar start,bij uitvoeren typ je services.msc druk op enter ga naar de DHCP client dubbelklik er op en kies bij opstarttype voor handmatig bevestig met toepassen en ok. Als je problemen zou hebben moet je altijd de service manueel gaan herstarten bij elke opstart of herstart van je pc. Typ ook eens msconfig in bij uitvoeren druk op enter ga naar het tabblad opstarten en kijk of er daar nog iets staat. Zoja doe het vinkje weg en druk op toepassen en ok.

Zorg dat de opstartvolgorde van je apparaten in het BIOS zo staat dat als eerste van cd-rom wordt opgestart (als die erin zit natuurlijk), daarna van HDD, daarna van FDD en LAN als laatste.

Nielsvds zei:
Typ ook eens msconfig in bij uitvoeren druk op enter ga naar het tabblad opstarten en kijk of er daar nog iets staat. Zoja doe het vinkje weg en druk op toepassen en ok.

Dit heb ik al gedaan maar dan kreeg ik geen snelkoppelingen meer op mijn bureaublad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan