DHCP Clients List computers kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi hoi ik heb een vraagje ik heb een sitecom router wl-114.

nu kan ik via mijn computer de router in en naar client list toe gaan .
daar staat : DHCP Clients List en daar onder stonden mijn andere computers in met ip adres en mac adres en kon ik select aan vinken en wakeup aan klikken dan ging mijn andere computer aan. nu heb ik een keer de stekker uit de router gehad en weer in gedaan.

nu ging ik mijn router weer in en nu staat alleen mijn computer er nog in waar ik achter zit.

de rest geeft hij niet meer weer..

heb de andere computer alwel weer aan gehad maar dat had geen baat.

iemand een idee hoe dit kan en hoe dit optelossen is?

en dan nog een vraagje.

hoe kan ik via een andere pc buiten huis in mijn router komen om een pc aan tezetten(als ze erweer in staan)

alvast bedankt groetjes mike

dit kan wel met een programma waarmee je een pc overneemt. En in mijn ogen fijn programma is LogMeIn (downloaden van www.logmein.com)
daar kun je een pc toevoegen en als je dan elders inlogt op de site kun je je eigen pc besturen van afstand...
en over de eerste vraag, daar kan ik geen antwoord op geven:D

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi de pc die ik van afstand wil opstarten staat remotely anywhere. kan dat ook via dat prgramma? want als de comp uit staat en wil de comp benaderen krijg ik gewoon pagina niet weer tegeven.

oke misschien dat andere wel andwoord op me eerste vraag hebben:D

bedankt voor je reactie groetjes mike

met dat programma moet het wel willen ja
en je pc moet aan staan om hem remote te controllen...

he ja dat weet ik dat je comp dan aan moet staan(danw erkt het ook goed) maar dat was ook me 2de vraag ook als die uit staat hoe ik hem dan op afstand kan opstarten;)

groetjes mike

nou daar is het wachten dan op haha.

hopen dat ze het weten :rolleyes: haha

groetjes mike

WOL heb je dan nodig.
Wake
On
Lan
heet dat.
zoek maar eens via google.
een netwerkkaart met wol.

hoi dat heb ik toch ook als ik eerst wel vanuit me router wake on lan gebruik:D

alleen zijn nadat de stekker uit de router geweest is die adressen weg:confused:

groetjes mike

welke stekker haal jij uit de router dan??

de stroom stekker heb ik er een keer uitgehad en weer in gedaan

groetjes mike

dan heb je een foute router.
een herstel van een router is normaal na het indrukken van een bepaalde toets, aldan niet met een paperclip.....maar nooit de stekker eruit en er weer in.
Dan zou heel de wereld geen stroomstoring meer mogen hebben.

hoi de rest blijft ook wel in de router staan de instellingen enz alleen dat is kwijt... maar goed misschien komen ze er weer van zelf in te staan .

heb je misschien andwoord op me 2de vraag dan?

groetjes mike

je 2e vraag heb ik beantwoord... WOL
daarmee geef je de netwerkkaart toestemming om de computer op te starten.

sitecom las ik...al eens een update van de software gedaan?

hoi ja sitecom heb 2 weken terug laatste firmware erop gezet dus dat moet ook goed zijn.

oke je hebt er andwoord op gegeven zeg je maar theoretisch moet dat toch aan staan omdat ik voordat ik de stekker uit de router haalde ze op kon starten via de router :)

maar hoe doe ik dat vanaf buitens huis ? de via de buren mijn computer opstarten.

ik heb op die compu remotely anywhere staan maar als die comp niet aan staat wil ik hem dus buitenhuis aan kunnen krijgen.

groetjes mike

Wat zijn 'Wake on LAN'-mogelijkheden?

Van toepassing op alle edities van Windows Vista.
Welke editie van Windows Vista gebruik ik?

Dankzij Wake on LAN, een technologie die ook wel Remote Wake-up (of extern activeren) wordt genoemd, kan een netwerkcomputer op afstand worden ingeschakeld via een speciaal gegevenspakket (een zogenaamd Magic Packet). Ook als de computer uitgeschakeld is, 'luistert' de netwerkadapter naar het netwerkverkeer. Bij ontvangst van het speciale pakket kan de netwerkadapter de computer inschakelen.

Wake on LAN wordt voornamelijk door systeembeheerders gebruikt voor onderhoudswerkzaamheden op afstand. De computer waarop het Magic Packet wordt ontvangen, moet beschikken over een systeemkaart, een netwerkadapter, een adapterstuurprogramma en een computer-BIOS (Basic Input/Output System) die het gebruik van Wake on LAN ondersteunen.

Stuurprogramma
Software die ervoor zorgt dat een apparaat (zoals een printer, muis of toetsenbord) met de computer kan werken. Elk apparaat heeft een stuurprogramma nodig om te werken.

Netwerkadapter
Een apparaat dat uw computer met een netwerk verbindt. Ook wel Network Interface Card (NIC) genoemd.

Pakket
Een gegevenseenheid die van de ene naar de andere computer in een netwerk wordt verzonden.

hoi hoi ben nog even verder aan het knooien geweest met de router.

als ik naar toolbox ga en dan naar misc. en dan bij MAC Address for Wake-on-LAN het mac adres van de andere computer in typ start die wel op dus wol moet werken toch:)

alleen dat adres geeft zich niet weer bij DHCP Clients List heel vreemd.

alleen nu nog vanaf buiten af voor elkaar krijgen je moet toch ook van buitens huis af de router in kunnen komen?

maar het kan ook via een site maar dan moet je een poort forwarden toch in de router? maar is dit veilig?

alvast bedankt
groetjes mike

o ik heb wel meerdere poorten openstaan...
en ja vanaf buiten kun je de wol aanspreken.
maar wol zit in je computer zijn/haar netwerkkaart niet in je router hoor.
via je ip adres kun je dan de computer aanspreken.
de computer met wol zet je in je router (mac adres) en dan aanroepen vanaf buiten met je externe ip adres....dan gaat er signaal naar wol en computer gaat aan.

Laatst bewerkt:
o oke ik dacht dat port forwarden wel risico's met zich mee bracht.

o dat zou kunnen dat het via net werk gaat en niet via de router maar ik kan ze toch echt via de router op laten starten en stonden toch echt in die list.

groetjes mike

dan is je vraag dus beantwoord nu :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan