dhcp fout ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
hoi,

mijn pc doet er als ie opgestart is toch nog een 30 sec. over eer ie rechtsonder de virusscan en msn mannetje enz.. neerzet , tot die tijd kan ik ook niet op internet hij is dan nog steeds bezig voledig op te starten ( denk ik )

als ik naar systeembeheer > logboeken > systeem ga , staat daar een uitroepteken bij DHCP (int kort staat er dit dan bij eigenschappen, hij kan de server niet vinden ,computer zal verder gaan en nog nen helen uitleg)

dus ik denk dat traag opstarten het gevolg is dat ie naar de DHCP server zoekt ?

ik weet niet wat een
DHCP server is maar hoe kan ik dit oplossen of is dat niet nodig

groetjes
johnny

Heb je een netwerkkaart erin die je eventueel niet gebruikt?

neen Mario , het is een all in all moederbord en er zit niets extra op , wat er wel gebeurde tijdens de installatie van xp was ( en dat heb ik bij andere pc's nog niet gehad ) als ie vraagt om kontact te maken met internet kan je kiezen voor kabel of lan verbinding maar hier kwam er nog een blad achter waar je je ip en dhcp moest invullen of automatisch laten zoeken , ik heb automatisch laten zoeken aangevinkt bij bijde.

ik weet niet dat je me begrijpt maar het schiet me ook maar juist te binnen

groetjes
johnny

Zit deze pc rechtstreeks op internet via de netwerkkaart of gaat het via een router?

Als je het op automatisch zet dan heeft windows wel wat tijd nodig om de juiste info te krijgen van de router.

Als je de gegevens handmating invoert en dus vast zet zou je er geen problemen meer mee moeten hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan