DHCP probleem: 'geen of beperkte netwerkverbinding'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred1980

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Toen een spel een 'internetsignaal' wilde versturen bij het starten, ving mijn firewall (Sygate) dat op en blokkeerde het. Vervolgens liep mijn PC vast en kon ik alleen nog maar de resetknop gebruiken.

Nu maakt mijn PC (Win XP) geen verbinding meer met het internet (ADSL). Het toewijzen van het IP adres mislukt en ik krijg de melding 'geen of beperkte netwerkverbinding'. Het van alles geprobeerd, van kabel vervangen tot router loskoppelen en aparte netwerkkaart ingebouwd, maar helaas. Het blijft het DHCP probleem aangeven waarbij de PC geen IP adres toegewezen krijgt. Zelfs als ik alle beveiliging zoals firewall en virusscanner e.d. afsluit.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen?

Zowel WinSockFix als LSPFix geprobeerd. Geen succes.

Kan geen verbinding maken met de DHCP server. Via mijn 2e PC wel, verbinding werkt dus wel. Het ligt ook niet aan de bekabeling of de netwerkkaart.

Er is iets wat mijn uitgaande traffic blokkeert want ik zie wel dat er traffic binnenkomt. Firewall is het ook niet. Iets onder Services misschien???

Zowel WinSockFix als LSPFix geprobeerd. Geen succes.

Kan geen verbinding maken met de DHCP server. Via mijn 2e PC wel, verbinding werkt dus wel. Het ligt ook niet aan de bekabeling of de netwerkkaart.

Er is iets wat mijn uitgaande traffic blokkeert want ik zie wel dat er traffic binnenkomt. Firewall is het ook niet. Iets onder Services misschien???
Hoe weet je dat het je firewall niet is, terwijl het probleem begon door de firewall. Heb je de firewall al eens kort gedisabled, alleen om te zien of je dan weer verbinding hebt?

Of course. Ook Windows Firewall ge-disabled door deze onder Services uit te schakelen. En Sygate heb ik zo ingesteld dat het alle verkeer toestaat.

Er is iets onder Windows niet goed. Ik heb het web afgespeurd naar informatie over de foutmelding die ik krijg. Alle gesuggereerde mogelijke oplossingen geprobeerd.

Wat kan er onder Windows door de crash zijn gesloopt wat het netwerkverkeer regelt? En hoe kan ik zien of de services die het netwerkverkeer regelen corrupt zijn geraakt?

Hoi !

Start cmd , typ ping 127.0.0.1

Is dat gelukt is je netwerkkaart in elk geval oke.

Dan achter de prompt: ipconfig /release enter
ipconfig /renew enter

Krijg je nu een ip-adres toegewezen ?

Greetz,

Harry.

Helaas. Been there, done that.

Netwerkkaart is okee. Heb voor de zekerheid de onboard LAN uitgezet en een andere netwerkkaart ingebouwd. Probleem houdt aan.

Ook ipconfig geprobeerd. Heb ook geprobeerd handmatig gegevens in te voeren ipv automatisch te laten toewijzen. Hielp ook niet.

Er is iets serieus kapot in Windows. Kan alleen niet achterhalen wat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan