DHCP Server niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
De afgelopen dagen had ik een paar keer geen internetverbinding (ADSL via USB modem).
Normaal gesproken ga ik dan naar IP-configuratie (Start > Uitvoeren > Winipcfg), klik op Alle vrijgeven en Alle vernieuwen en de verbinding is terug.
Nu gebeurde dit echter niet. Na enige tijd kreeg ik de melding Dhcp server is niet beschikbaar. De adapter wordt vernieuwd.
Ook vreemd: mijn IP-adres en Standaardgateway-adres beginnen altijd met 81, maar nu stond er een IP-adres dat met 162 o.i.d. begon en bij Standaard gateway stond niets.
Opnieuw opstarten hielp niet, maar na een paar uur kon ik weer wél verbinding krijgen.
Mijn vraag is nu waar deze fout zit.
Heb ik een DHCP server in mijn computer zitten of staat dat ding bij mijn provider?

Guus.

Het centrale beheer van DHCP wordt uitgevoerd door de DHCP-server, die de aanvragen van de clients verwerkt en ervoor zorgt dat er geen dubbele IP-adressen worden gebruikt op het netwerk. U kunt een onbeperkt aantal DHCP-servers op een netwerk plaatsen.
Computerwoorden.nl

Die zit volgens mij in een Router en wordt anders toegewezen voor je Provider.

Dat netwerk- en servergedoe is allemaal abracadabra voor mij.
Maar als ik het goed begrijp is dit een probleem dat bij de provider gezocht moet worden.

Guus.

Laatst bewerkt:
Het fijne weet ik er ook niet van maar volgens mij wel..

Ik krijg altijd een IP dat door DHCP toegewezen wordt. Indien ik alleen van mijn USB modem gebruik maak is dit het 212.129.x.x IP en als ik mijn router gebruik is dat het 10.0.x.x IP.

Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je gelijk. :)
Ik lees nl. net op een ander forum over een soortgelijk probleem dat veroorzaakt werd door verkeerde instellingen bij de provider.
Mocht dit probleem vaker optreden dan weet ik dus waar ik moet wezen.
Bedankt voor je antwoorden.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan