DHCP werkt niet, static IP wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benn076

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Beste mensen,

Vanochtend was ik bij mensen thuis waarbij één computer geen verbinding maakte met het internet. De overige computers & xbox & wifi radio & macbook werkte gewoon uitstekend.

Ik heb vanalles geprobeerd hier als het gaat om virusscanners, firewalls, mac adres klonen, wifi adapter opnieuw installeren .. maar hij bleef een raar IP adres krijgen buiten het bestaande netwerk. Wel vond hij andere apparaten op het netwerk, maar internet verbinding kwam niet tot stand.

Toen heb ik als laatste hoop gewoon een static IP in de IPv4 gezet, en toen kreeg ik plots wel verbinding met het internet.

Heeft iemand een idee waarom deze laptop ( dell, vista, intel wifi, linksys router) geen verbinding krijgt via dhcp ??

Alvast bedankt voor mogelijke oplossingen en een fijne jaarwisseling!

Met raar adres buiten het bestaande netwerk bedoel je daar een 169.254.X.X mee?
Indien niet dan maak je vermoedelijk met het verkeerde wifi accesspunt(van de buurman?)

als je wel een 169 adres krijgt zou je kunnen kijken of niet alle ip adressen van de IP-pool van de router weggegeven zijn.

Ik kwam die situatie ook tegen met een router die dezelfde naam had als het werkstation. Daarbij was het simpel de naam wijzigen et voila

Ter info: een 169. adres is een door Windows zelf gegenereerd adres wanneer het geen DHCP-server kan vinden.

Als het probleem plots op is getreden, dan kun je eens Systeemherstel overwegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan