DHCP wijst verkeerd IP-adres toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matco

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Ik heb op mijn nieuwe Dlink 636 router DHCP ingestelt (statisch lukt mij op 1 of ander manier niet). De range van de ip-adressen die ik heb ingesteld is 192.169.100.100 tot 192.168.100.204.

Het gaat op al mijn pc's goed (WinXP) maar op 1 pc niet (Vista Ultimate). Op die Vista PC krijgt hij een ip- adres toegewezen die compleet buiten de range ligt. (169.143..0.1)

Wie kan mij helpen??

Een 169.x.x.x adres betekend dat je geen adres van je router krijgt en er dus geen verbinding is met de router.
Windows kent dan automatische een 169.x.x.x. adres toe.

Controleer of je kabel goed is en of het lampje brand bij de netwerkaart als je de kabel in de pc stopt.

Sluit desnoods even de kabel van de XP pc tijdelijk aan de Vista pc zodat je zeker weet dat het totaan de kabel goed werkt. Mits dit mogelijk is.

Opgelost.

Het bleek weer eens een Vista probleem te zijn.:thumb:

Heb na enig speurwerk het volgende uitgevoerd waarna het probleem opgelost was =

naar het Register van Windows Vista, alwaar u aan de slag gaat met de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnDisableBcastFlagToggle'. Deze DWORD-parameter moet u mogelijk nieuw aanmaken, waarna u de waarde '1' eraan toekent (zie afbeelding) . Vervolgens Windows Vista opnieuw starten en dan zou het moeten werken. Werkt het nog niet? Dan is er ook nog de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnForceBroadcastFlag' die u op '0' moet instellen. Al met al is uw probleem een DHCP-probleem dat wordt onderkend door onder andere Microsoft zélf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan