Dhtmlxgrid

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurtuut

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2013
Berichten
6
Hallo,

Ik ben al meer als een week bezig dit op te lossen en waarschijnlijk is het iets kleins maar ik zie het niet.

Ik heb namelijk een grid van de libary dhtmlx daar wil ik json in tonen alleen de data die ik van de server krijg is een json array.
Nou is het zo dat dhtmlxgrid alleen json objects kan inladen.

Daarom is mijn vraag weet iemand misschien hoe ik een json array in een grid kan laten tonen van dhtmlx?

Groet Kevin van Turennout
 
Dit dacht ik eerst ook maar met jsarray wordt een javascript array bedoelt dit staat ook niet egt duidelijk op de site aangegeven

en zodra ik er om te testen inderdaad json array achter zet krijg ik unexpected tokens
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik genereer zelf de json maar het komt van een server die door iemand anders is gebouwd en ook nog voor andere platformen wordt gebruikt.

Over custom loading had ik inderdaad ook nagedacht alleen staat op de site alleen een xml voorbeeld zien en mijn programmeer kennis is nog niet zo hoog dat ik dat zelf kan uitdenken hoe dat voor json moet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de JSON zelf genereert dan kun je de structuur toch ook aanpassen naar iets dat out of the box werkt voor dhtmlxgrid?

De basis van een eigen loader is dit:
[js]
grid._process_json_array=function(json)
{
this._parsing=true;
this.render_dataset(); // force update of grid's view after data loading
this._parsing=false;
}
[/js]
Binnen deze functie is jouw JSON nu bekend onder de variabele "json".

Het is erg afhankelijk van hoe de JSON opgebouwd is hoe de loader er uit moet zien, dus daarom kun je net zo goed de structuur aanpassen in plaats van een aparte loader te maken.
 
Bedankt voor de informatie ik zal overleggen met de gene die de server applicatie heeft gebouwd of hij dat voor mij kan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij genereert de JSON toch? Daar kan de externe weinig mee doen lijkt mij.

Hoe krijg je de data aangeleverd waar jij een JSON van maakt?
 
Sorie ik had de vraag verkeerd begrepen.

Ik krijg de json rechtstreeks van de server af
 
Laatst bewerkt:
Heb je een voorbeeld van die data? Of als de URL publiek is kun je die ook plaatsen :)
 
URL is niet publiek dus ik zal de data hier plaatsen

[js]
{"result":[{"ID":[1,2,3,4,5,6,7,8,0,9,10,11],"Description":["Constructie","Plaatwerk","Service Onderhoud","Engineering","Machinebouw","Perfo","Garantie","Montage","leeg","Traptreden","Roosters","Bordesvloer trap"]}]}[/js]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan