DI 524 router / casema kabel modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvH75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Hallo,

Bedankt voor degene die al een antwoord hebben gegeven, door drukte niet eerder tijd gehad om te reageren en hoop dat dezelfde personen hier naar kunnen kijken en uiteraard ook andere tips of oplossingen zijn welkom.

Ik krijg mijn router niet aan de praat met de volgende situatie. Vaste PC, kabel modem (telefonie, internet casema) en een laptop. Allebei voorzien van juiste netwerkkaart. De modem en router zijn aangesloten, zoals opgegeven. Diverse malen de modem en router van stroom afgehaald en ge-reset. Als ik de laptop opstart, dan heb ik wel verbinding met de vaste pc. Ik kan dan zelfs bestanden over en weer halen. Dit is volgens mij dan de LAN verbinding die wel werkt? Ik heb dus problemen om het internet te bereiken op zowel mijn vaste pc als laptop. Wie kan mij helpen?

Ik heb eerst maar eens met casema gebeld en gevraagd wat de instellingen zouden moeten zijn bij een kabelmodem Motorola en een router. Het antwoord wat ik kreeg is dat de modem communiceert met DHCP en een Dynamic IP adress. Verder hoefde ik MAC niet te klonen.

Hieonder het scherm van instellingen router DI 524.

WAN op static IP adress gezet, omdat bij Dynamic in onderstaand overzicht allemaal nullen komen te staan en continue knipperend beeld met DHCP sever connecting…

Wie kan mij vertellen wat de juiste stappen zijn? Kan ik afbeeldingen in dit bericht plakken?

Hierbij ook mijn cmd / ipconfig overzicht zonder dat router is aangesloten, ik weet niet wat ik hiervan moet gebruiken.

Windows IP-configruatie

Hostname……………………..
Primair DNS achtervoegsel…..
Knooppunttype………………. onbekend
IP routering………………….. Nee
WINS-Proxy…………………. Nee

Ethernet-adaptar LAN verbinding

Verbindingsspec DNS achtervoegsel………………:
Beschrijving………………………………………..:
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC..:
Fysiek adress……………………………………….: 00-0D-61-26-4D-B2
DHCP ingeschakeld………………………………...: Ja
Autom. Config ingeschakeld………………………..: Ja
IP-adres……………………………………………..: 82.156.x.x
Subnetmasker……………………………………….: 255.255.248.0
Standaardgateway…………………………………..: 82.156.224.1
DHCP server………………………………………..: 10.1.127.231
DNS servers………………………………………:194.134.5.5 / 194.134.5.55 / 194.134.0.97

Alvast bedankt voor jullie reacties

René

Laatst bewerkt door een moderator:
Vertel eerst nog eens even duidelijk hoe alles met elkaar is aangesloten, afgezien even van de instellingen.
Want dat is me uit bovenstaand verhaal niet helemaal duidelijk geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan