dia inscannen op een all-in printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Ik wil graag een heleboel oude dia's gaan inscannen. Daarvoor wil ik een all-in-one printer aanschaffen die ook kan scannen. Maar heeft iemand hier ervaringen mee om een dia in te scannen, met een goede kwaliteit? Waar moet ik op letten, of is het niet aan te bevelen om zoiets zelf te doen, gezien het resultaat.
Wie heeft advies???

Je bedoelt van die klein vierkante dia'tjes? Ik denk dat dat niet gaat lukken met een scanner lijkt mij. Al qua kwaliteit, omdat het toch vrij kleine afbeeldingen zijn. En ze zijn niet echt duidelijk in de kleuren. Dus ik denk dat dat niet gaat lukken met een huis-tuin & keuken scanner.

1x posten is genoeg :thumb:

dia.s scannen

Met dat probleem zat ik ook ooit eens. Je hebt daar een speciale diascanner voor nodig en die zijn niet goedkoop. De mijne is inmiddels overbodig geworden want alle dia.s zijn gescand en op cd gebrand. Als je niet veel dia.s hebt is de aanschaf veel te duur. Heb je er wel veel dan kun je een bod doen. De mijne kostte nieuw 365 euro. Je ziet maar wat je ermee doet. groetjes

senior

Hoi M,

Ook ik had een hoop dia's in te scannen en zo kwam ik ,via een collega van moeder de vrouw, uit bij :

de Epson Perfection 3170 Photo.

(kost volgens de epson website 189 euro, en er staat er nog één maar daar heb ik geen ervaring mee)

Moet zeggen dat ik hele mooie scans gemaakt heb van mijn dia's.

Hoop dat je wat aan deze info hebt.

Koen

Je kunt ook bij div fotozaken vragen of ze scanners verhuren.
Je woon in zwolle das best jammer want in leidschendam zit een zaak die dia scanners verhuurd voor 22 euro per week.
Maar ja das wel een end weg

Maar goed misschien zit er in de buurt van zwolle wel een zaak die ze verhuurd

suc3

Ikzelf heb een Hp Scanjet 4600 serie.
Daarbij zit een apart apparaatje voor doorlichting van dia's en negatieven.
Die worden namelijk niet door de scanner belicht.

Het resultaat is prima voor eigen gebruik, of even snel een afdruk op de email.
Maar als je er echt prof. afbeeldingen mee wilt maken, dan is dat niet aan te raden.
Een oplossing is dan toch zo'n duur ding aan te schaffen, of ed hele handel dia's eens mee te nemen naar een echte fotograaf, en daar de mogelijkheden eens bespreken.

Maar als ik het goed begrijp moet je toch een minimale (scan) resolutie hebben van 3200 x 6400 dpi.
De epson rx700 heeft zo'n resolutie, of heb je echt meer nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan