Dia-scanner-advies gevraagd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik moet voor iemand een diascanner kopen. Maar ik weet niet precies wat ik m nou het beste kan aanraden.
Ik heb zelf zo'n apparaatje wat je op een hp scanner zet.. maar als je daar n beetje goede foto van wilt maken zit je al snel met bestanden van 50 mb.. en het werkt vrij onhandig...
Het is de bedoeling dat het een beetje n gebruiksvriendelijjk apparaat is, wat wel heel goede kwaliteit aflevert. Hij moet zowel negatieven als dia's kunnen scannen. Hij moet redelijke foto's ervan kunnen maken, maar goede beelden voor powerpointpresentaties kunnen afleveren.

Kortom.. wie heeft er ervaringen? Wie heeft er tips?
(qua merk en qua prijs)...

dank jullie wel..

Phoeh, dat is een moeilijke vraag.Elk bekend merk, op gebied van fotografie, heeft dit.Maar, die zijn dus niet goedkoop. Die Hp kan dat ook gerust aan hoor. Natuurlijk, hoe hoger de scan resolutie, hoe groter je file, Logisch dacht ik.
Nog een ander punt, Het goedkoopste is, volgens mij, ga met je dias of negatieven naar een fotowinkel, en laat ze daar op CD zetten. Als het er niet te veel zijn natuurlijk.

deze meneer heeft duizenden dia's en als hobby architectuur.. dus hij wil alle touwtjes volledig in handen hebben.. dus hij zoekt zelf een gebruiksvriendelijke die ook nog eens goed is..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan