Diablo_III virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonG

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Berichten
21
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb een virus op mijn pc genaamd diablo_III. Eerst kwam er een scherm met daarop de boodschap dat ik illegaal via piraterij verkregen liedjes zou hebben gedownload. Dit bleek na onderzoek het bekende buma-stemra virus te zijn waarbij � 50,- word gevraagd via paysafecard. Ook kreeg ik iedere keer de melding diablo_iii is still running (o.i.d.). Gezien het feit ik alleen films en series via spotnet download wist ik dat het nep moest zijn. Wat mijn probleem is is dat ik denk dat ik een verbeterde versie van het buma-stemra virus heb ontvangen omdat nu alle spelfouten uit de tekst zijn gehaald terwijl het eerst in slecht Nederlands was geschreven ook staat er nu een zinnetje in het Duits bij. Ik heb veel tips gevolgd om het virus er proberen af te halen zoals caspersky resceu disc en nog een andere resceu disc. Maar helaas worden deze niet door mijn computer gelezen, ook niet wanneer ik cd rom als first bootable divice instell. Ook de veilige modus met opdracht promt werkt niet, rstrui.exe werkt ook niet + het feit dat ik nooit een herstelpunt heb aangemaakt. Het is nu zelfs zo erg met mijn pc dat hij steeds het zelfde rondje maakt. Wat ik hiermee bedoel is dat als je hem aan zet krijg je eerst het veld met bios scherm opties, daarna een veld met windows fout herstel en de 4 opties: veilige modus, veilige modus met opdrachtpromt enz, vervolgens zegt i windows starten en dan valt i uit en restart hij vanzelf weer opnieuw. De enige manier dat hij uit kan is de stekker er uit trekken. Wat zou nou het virus zijn buma-stemra of zoals mijn pc zegt diablo_iii?
Gezien het feit er een hoop dure software op staat hoop ik dat iemand een goede oplossing weet naast het simpele truukje formateren natuurlijk.

M.V.G.

Ron
 
Laatst bewerkt:
Hoi Edmoor,

Bedankt voor je reactie!
Helaas werkt de veilige modus niet en kan ik geen enkel programmatje starten zoals Mbam of malwarebytes.
Of ik nu op veilige modus, veilige modus met netwerk mogelijkheden, veilige modus met opdracht promt, laatst bekende juiste cofiguratie of normaalopstarten druk.
Hij blijft iedere keer dat rare circeltje maken wat ik in mijn vorige post heb gezet.
Kom er overgens ook net achter dat mijn g-mail is gehackt GRRRR. Zo zullen ze wel binnen zijn gekomen.
 
Oke het is voor mijn vaste pc maar dat zal wel niks uitmaken, ik ga het nu proberen hoop dat i nu wel de dvd pakt gezien het feit het de vorige 2 dvd 's niks deden.
In ieder geval harstike bedankt voor de tip, cd'tje ziet er behoorlijk geavanceerd uit met al die programma's.
 
Ik hoop dat je er van kunt booten en er vervolgens iets aan hebt.
Het is in ieder geval wat ik zou doen.
 
Pfff tot midden in de nacht zitten klooien met het branden van die software 8 programma's verder en 6 verschilende soorten dvd's blijkt dat mijn brander kapot is. Gisteren deed i het nog, anyways kan het ook vanaf een usb stick of kun je dat niet als first bootable device instellen?
 
De Engelsman zegt: " If it rains, it pours" ;-)
Kijk even in je BIOS bij de Boot Sequence of je dat kunt instellen.
Dat verschilt per PC.
 
" If it rains, it pours" Ja dat kun je wel stellen ja. Wat een ellende zeg die computers, net usb als first bootable divice ingesteld en nu is de hele optie om in dat bios menu te komen verdwenen??? F2, F7, F8, F10, mijn hele toetsenbord werkt niet meer, kan nu letterlijk helemaal niks meer met mijn computer behalve kijken hoe die dat iritante rondje blijft maken. In iedergeval bedankt dat je me wat info en tips hebt gegeven, denk helaas dat nu mijn enige optie is mijn computer goeroe te bellen, haat het wanneer ik het niet zelf op kan lossen.
 
Radicaal maar toch, download een Linux live CD formatteer daarmee de HD en installeer windows opnieuw of beter Linux
 
Het probleem was dat ik dus uiteindellijk niks meer kon bedienen (muis en toetsenbord werkte niet meer), kon zelfs niet meer in het boot menu komen wat dus blijkbaar ook gehackd was. Mijn computer ligt nu bij een vriend van mij die op vakantie was, hij heeft een paar computter winkels en heeft veel verstand van alles wat maar met computers te maken heeft. Het probleem was dus snel opgelost, maar gezien het feit ik nu een paar duizend euro aan software kwijd had kunnen zijn (cad en 3d tekenprogramma's) gaat hij kijken of hij de computter gegevens, en ip kan traceren wat mij gehack heeft. Ben benieuwd. In iedergeval vriendelijk bedankt voor de adviesen en hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan