diacrieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobster123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Middag, sinds een paar dagen kan ik geen diacrieten meer typen via de methode waarbij eerst de toets wordt gebruikt van de diacriet en daarna de toets van de letter waar deze diacriet bij moet komen.

Bij alle toetsen die een diacriet bevatten (tilde, trema etc) wordt bij de eerste klik direct 2 maal deze diacriet op het scherm geplaatst en wordt er dus niet gewacht op een 2e toets waarbij ik de letter kan opgeven waar deze diacriet aan toegevoegd moet worden.

Als ik bv shift/6 indruk verschijnt er direct ^^ op het scherm en bij de shift/aanhalingstekens verschijnt er direct "" op het scherm.

Mocht iemand de oplossing weten alvast bedankt.

Kijk eens bij de landinstellingen of de toetsenbordindeling niet is veranderd. Ik geloof dat het Verenigde Staten (internationaal) moet zijn.

Kijk eens bij de landinstellingen of de toetsenbordindeling niet is veranderd. Ik geloof dat het Verenigde Staten (internationaal) moet zijn.

Pc staat ingesteld op taal nederlands en toetsenbord vs-internationaal. Voor de zekerheid ook nog een bijgewerkte virusscanner 2 maal langs de pc gehaald.

Probleem niet verholpen.

Zal toch met de toetsenbordinstellingen te maken hebben. Soms schakelt dat namelijk om bij gebruik van bijv. alt-shift of ctrl-shift. Zie hiervoor ook de knop toetsinstellingen. Probeer eens tijdelijk om te schakelen naar nl-vs en/of nl-nl om daarna terug te zetten op nl-vs (int).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan