Diagram/kaart voor NTFS machtigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daveydeg

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2009
Ik heb als opdracht gekregen een overzicht te maken van de huidige gebruikerspermissies op onze fileserver (Windows 2003), omdat deze momenteel een rommeltje is. Het gewenste model is dat er enkel groepen toegewezen zijn aan mappen, maar over tijd zijn er enkele gebruikers toegevoegd, verwijderd en is het hele systeem onoverzichtelijk te worden.

Ik moet nu eerst uitzoeken hoe de huidige situatie er uit ziet, want zo maar even alles opnieuw delen kan niet, aangezien er tientallen mensen momenteel van de fileserver gebruik maken, ik heb het hier over tegen de 70 gebruikers en meer dan 250 mappen waarop rechten zijn verleent.

Ik ben op zoek naar software die de huidige structuur in kaart brengt. Ik heb al enkele applicaties gevonden die mij hierbij kunnen helpen, maar die geven mij enkel sneller dan normaal informatie over de rechten per map, ik moet nu nog steeds handmatig alles uitschrijven.

Mocht deze software niet bestaan, heeft iemand advies over hoe ik dit zo efficient mogelijk uitschrijf? Ik zit zelf te denken aan een Matrix (voorbeeld) maar met zoveel gebruikers en mappen word dit gigantisch. Ook in Visio zie ik niet veel mogelijkheden omdit duidelijk te maken.

Mvr,

Dave

Kijk even hier voor enkele utilities die je zou kunnen gebruiken. Let op: Dit zijn (meestal) command-line programma's, dus je zult even moeten kijken hoe je de uitvoer in een bestand kunt krijgen (meestal met een parameter die staat uitgelegd bij elke utility). Sommige hebben ook de mogelijkheid de uitvoer als .CSV bestand e.d. te formatteren.

Ik denk hierbij vooral aan de volgende utilities uit het rijtje:
AccessChk
AccessEnum
ShareEnum

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de reactie Tijs. De applicaties die je noemt zijn degene die ik al heb gevonden en uitgeprobeerd. Ze werken perfect voor wat ze doen, het versnellen van het opvragen van NTFS machtigingen, maar ze zijn toch niet exact wat ik zoek. Ik krijg namelijk, hoe specifiek ik ook zoek, een lap tekst waar je u tegen zegt. Alle info die ik nodig heb staat er op, maar het in een leesbaar formaat brengen daar zit nu het grote werk in.

Mocht ik er niet uitkomen dan ga ik deze programma's zeker gebruiken, want ze doen het uitstekend, het zou echter fijner zijn als er als uitdraai al iets uitkomt wat makkelijker te lezen is voor iemand die er niet uren mee bezig is geweest.

Dave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan