• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Diagram

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBakket

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Hallo allemaal,

Voor mijn stage ben ik bezig waarbij ik het één en ander moet verwerken in excel.

Ik heb een bestand met daarin een hoop facturen.

Nu wil ik graag categorien maken, dus: hoeveel facturen hebben een bedrag onder de 50. Hoeveel hebben een bedrag tussen de 50 en 100 etc.

Dit wil ik graag in een diagram gaan verwerken. Dus een staaf voor het aantal onder de 50, een staaf voor het aantal tussen de 50 en 100 etc. Ik had via google begrepen dat het iets moet zijn met =reeks....

Zoals jullie kunnen lezen ben ik een beginner op het gebied van Excel dus ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die mij antwoord kunnen geven:)

Laatst bewerkt:
De formule die je nodig hebt is interval

Zie bijlage
Je selecteert de groene cellen, kiest de functie interval, vult de voorwaarden in en sluit af met CTRL+SHIFT+ENTER. Zo verkrijg je een matrix-formule en de juiste uitkomsten.

succes

Bijlagen

De formule die je nodig hebt is interval

Zie bijlage
Je selecteert de groene cellen, kiest de functie interval, vult de voorwaarden in en sluit af met CTRL+SHIFT+ENTER. Zo verkrijg je een matrix-formule en de juiste uitkomsten.

succes

Harstikke bedankt voor je antwoord, ben al een stuk wijzer geworden. Toch lukt het me nog niet helamaal op 1 of andere manier. Naar mijn idee pas ik precies hetzelfde toe op mijn eigen cijfers maar telt hij aantallen bij elkaar op...?
Misschien dat je even naar mijn bestand wil kijken.

groeten Jan

Bijlagen

zoals ik zei; je formule afsluiten met ctrl+shift+enter.
Op deze manier heb je een matrixformule (kan je herkennen aan de accolades in de formulebalk).

Zie bijgevoegd bestand :thumb:
(heb meteen ook de grafiek aangepast)

Bijlagen

zoals ik zei; je formule afsluiten met ctrl+shift+enter.
Op deze manier heb je een matrixformule (kan je herkennen aan de accolades in de formulebalk).

Zie bijgevoegd bestand :thumb:
(heb meteen ook de grafiek aangepast)

Gelukt! Vriendelijk bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan