Dial-up modem problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ab85
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ab85

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2004
Hoi, een collega van mij heeft het volgende probleem, en aangezien ik er niet genoeg verstand van heb maar al wel eens geholpen ben hier hoop ik op jullie advies/hulp.

Op haar vorige pc die ze net heeft weggedaan had ze gewone inbel-internetverbinding (56k probably). En dus, als ze aan de telefoon was kon ze niet internetten en andersom.

Nu heeft ze een redelijk nieuwe pc (wel een jaar oud maar nog nooit gebruikt). Ze heeft daar haar telefoonkabel ingeplugged en haar 'het-net' diskette gebruikt om de boel te 'installeren'.

Nu heeft ze echter geen kiestoon meer nu de telefoonkabel in haar computer zit ... niet op haar telefoon...en ook niet als ze probeerd in te bellen (wat dus niet lukt) Als ze de kabel uit haar pc haalt heeft ze ineens wel weer kiestoon op haar telefoon.

Waar denken jullie dat dit aan kan liggen? Netwerk - of modemkaart ? Installatiesoftware?

Ze heeft iig gecontroleerd dat het kabeltje goed erin zit.

Alvast bedankt !

Je zou even bij apparaatbeheer kunnen kijken of er een modem inzit en of die ook qua drivers goed is geinstalleerd.

Weet je zeker dat het een 56 k modem betrof en niet toch een isdn, als je nl je isdn stekker in je netwerkkaart plugt kan je dergelijke problemen krijgen.
Een isdn en een netwerk stekker zijn beide hetzelfde.

Het zou dus kunnen zijn dat de nieuwe pc geen modem heeft maar alleen een netwerkkaart.

ja ik weet zeker dat het gewoon analoog internet is ...

verder begrijp ik niet goed wat dat voor een invloed zou hebben op het netwerkkaart/modemkaart verhaal

Als je 1 aansluitpunt hebt met isdn en je hebt daar een splitter op zitten met daarop de telefoon en een 2e lijn (dus isdn lijn voor de pc) en je sluit die kabnel aan op je netwerkkaart dan geeft dat storing, dus kan je je gewone telefoon niet meer gebruiken.

Waarom weet ik ook niet, weet alleen dat het zo is..... Vaker tegen gekomen.

Wat voor modem zit er dan in en is die correct qua drivers geinstalleerd ? (afhankelijk van OS)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan