dial up verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
een braziliaanse kennis heeft continu problemen met haar inbelverbinding. Volgens de verkoper daar komt het door incomptabiliteit van windows xp (portugese versie) en het modem, van het merk Lucent.
Kan dit inderdaad het probleem veroorzaken of is er misschien iets anders mis?
wie weet raad?
Ze heeft pentium 4 met 2.4 gh en 256 mb sdram

Laatst bewerkt:
Wat voor soort problemen heeft ze? Foutmeldingen? Lucent werkt naar mijn weten prima met xp samen. Lijkt me stug dat een andere taal van xp daar wel problemen mee heeft.

Als je foutmeldingen weet, plaats ze dan hier. Lijkt me meer spyware of virussen die dit veroorzaken.

Staat er een uitroepteken of vraagteken in apparaatbeheer?

ik zal het navragen. duurt even want alles moet in 't engels

Wordt wel lastig want de foutmelding krijg je dan waarschijnlijk in het Portugees:D

haar engels en mijn engels zijn ongeveer even goed, dus gaat echt even duren.
rolleyes.gif

ze krijgt geen enkel foutbericht.
het beeld stopt gewoonweg en niks functioneert meer
het gebeurt alleen als ze een internetverbinding wil maken.
Er zijn geen virussen ed aanwezig.
En wat betreft hulp van de zaak waar ze dat ding gekocht heeft en de garantiebewijzen die ze heeft zegt ze zelf: this is Brazil!
Ik geef haar 'n advies wat ik anders nooit geef: format en opnieuw installeren. Ik denk toch dat haar xp cdrom (in het portugees) een bug heeft. Dan zou ze een nieuwe moeten kunnen vragen.

Het is inderdaad lastig om het op deze manier op te lossen. Taal, afstand, tijd. Het is inderdaad sneller als ze windows opnieuw installeert. Ik hoop dat ze er een beetje raad mee weet.

Gelukkig is xp niet echt ingewikkeld en doet het meeste zelf. Misschien was het alleen wat spyware en is alles met een schone installatie verholpen.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan