dialer blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamo

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
28
Hoi, sorry als ik in de verkeerde rubriek zit, maar ik wist niet waar ik mijn vraag moest plaatsen.
Ik heb een probleem door mijn eigen fout nog wel.
Om dialers te blokkeren heb ik een instelling verandert die ik in een magazine (ik denk CHIP) gevonden had. Dit werkt echter zo goed dat bij het openen van een nieuwe webpage mijn browser (IE 6.0) regelmatig helemaal afgesloten wordt. Ik wou deze instelling graag terugzetten maar ik vind het bewuste artikel nergens terug. Stom,hé! Kan iemand mij helpen?
Mvg jamo.
 
Het is "redelijk" eenvoudig om te voorkomen dat er onopgemerkt manipulatie van uw inbelverbinding plaats kan vinden. De RAS-telefoonlijst moet tegen schrijven beveiligd worden. Hoe gaat dit in zijn werk ? Je moet op zoek gaan naar het bestand "RASPHONE.PBK", deze kan je vinden door je Windows Verkenner te openen en te navigeren naar de map "Documenten and settings\all users\Application Data\Microsoft\Network\Connection\Pbk". Klik daar met de rechter muisklop op het bestand "RASPHONE.PBK" en selecteer "Eigenschappen". Activeer het bestandsattribuut "Alleen lezen" en klik op "OK". Ga ook na of er voor elk gebruikersprofiel een map "Application Data\Microsoft\Network\Connection\Pbk" onder "Documents and settings" bestaat, waarin ook het bestand "RASPHONE.PBK" staat. Zorg er dan op de voornoemende wijze voor dat deze bestanden ook een schrijfbeveiliging krijgen. Als je later een nieuwe inbelverbinding wilt configureren, moet je de beveiliging van dit bestand opheffen. Deze Tip komt uit het maandelijkse tijdschrift CHIP 1-2/2004 pagina 110.


bron
 
Spyware was de juiste sectie geweest.

Waar heb je die instellingen gemaakt, in internet-opties, in het register ?
 
Verplaatst Diverse--->Spyware.

Graag voortaan even kijken waar je de vraag neerzet.

Diverse is hier niet voor bedoelt.
Het staat ook duidelijk vermeldt bij Diverse;
Deze sectie is bedoeld voor vragen die je nergens anders kunt plaatsen. Vragen die echter makkelijk in een bestaande sectie kunnen worden ondergebracht worden echter zonder nadere aankondiging verwijderd!

Omdat je net lid bent heb ik hem maar verplaatst.
 
Geplaatst door esjeka

Hoi esjeka,
dit lijkt heel erg op wat ik toen gedaan heb maar ik heb nu alles gekontroleerd en er stond nergens alleen lezen aangevinkt. Dus moet het nog wat anders zijn.
Groetjes
 
Geplaatst door Jozo
Spyware was de juiste sectie geweest.

Waar heb je die instellingen gemaakt, in internet-opties, in het register ?

Hoi Jozo,
ik heb zeker niets in het register veranderd. Het is meer iets in de aard van wat esjeka schrijft.
Groetjes
 
Heb je xp? Dan zou ik gewoon een systeemherstel terugzetten naar voor de installatie van dat programma. Scheelt een hoop tijd in ieder geval.
 
Geplaatst door Tanja1968
Heb je xp? Dan zou ik gewoon een systeemherstel terugzetten naar voor de installatie van dat programma. Scheelt een hoop tijd in ieder geval.
Hallo Tanja,
ik heb dus helemaal niets geïnstalleerd. Ik heb wel na die verandering in instellingen nog een heleboel veiligheidsmaatregelen getroffen en wanneer ik nu een systeemherstel doe dan ben ik hier misschien ook wat onderdelen kwijt. Bijkomend zit ik dan waarschijnlijk terug verveeld met die browser-hijacker die ik na veel moeite heb verwijdert. Maar toch bedankt.
Mvg, jamo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan