Opgelost Dialoogscherm forceren?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Wanneer ik vanuit een formulier een ander formulier wil openen gebruik ik vaak een dialoogscherm.
Nu heb ik bij een aantal keuzevelden de gegevens als volgt staan:
Alleen lijst: Ja
...
Bewerkingsformulier lijstitems: frm_bewerk
Nu wil ik graag dat frm_bewerk als dialoogvenster wordt geopend.

Kan dat op één of andere manier nadat een waarde niet in de tabel gevonden is?

Diverse voorbeelden beschikbaar in dit forum als je zoekt op NotInList of “Bij niet in lijst”. Je gebruikt die gebeurtenis als je in een keuzelijst met opzoekveld een waarde intypt die niet bestaat, zoals Peter al aangaf. Daarbij heb je dan twee mogelijkheden: ofwel je voegt de nieuwe waarde toe aan de opzoektabel. En gaat gelijk verder met de nieuwe waarde, ofwel je opent met die gebeurtenis een formulier (met de parameter acDialog zodat je het subformulier eerst volledig moet afmaken) waarin je de gegevens invult en opslaat, waarna je ook weer met de nieuwe waarde verder gaat.

De eerste optie is handig voor opzoektabellen waarin maar één waarde wordt opgehaald (denk aan een categorie, een plaatsnaam etc). De tweede optie gebruik je voor opzoektabellen waarin je gelijk meerdere gegevens wilt toevoegen, zoals klanten.

Als je de db kan meesturen, krijg je een maatwerk oplossing. Anders wordt het een algemene oplossing, zoals nu is gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan