diamond viper v770 ....help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
529
In mijn pc zit de diamond viper v770 kaart, maar heb sinds ik m heb veel problemen met spellen spelen, fatale uitzonderingen enz...
Ligt dit aan mijn kaart of is er iets anders niet goed?

reden: ga binnenkort andere pc kopen, maar heb deze al weggedaan, en nieuwe eigenaar mag geen problemen hebben met games en spellen!

heat...
 
Welke versie van Windows? Laatste drivers gebruikt?
 
windows 98se
en drivers waar haal ik die vandaan?

bvd heatseeker
 
ja dat snap ik....hiermee hou je de kaart toch een beetje up to date....maar wel eens updates opgehaald maar drivers weet ik niet waar ik die zoeken moet

heat
 
Paidor, misschien wat dom van mij, maar als ik dit nu binnenhaal en installeer.. wat zijn dan de voor-nadelen hiervan?
En waar zijn deze downloads voor?

heatseeker

p.s. zeg even bij een link wat er precies binnen gehaald moet worden!
 
Laatste drivers zijn altijd het stabielst. Zoek op die pagina de drivers voor jou windowsversie, lees de handleiding en installeer de drivers.
 
Tiborv, zal de drivers installeren!

weet jij waar dat nvidia win9x.exe voor is???
 
Voor alle Windows versie's die beginnen met 9X (95/98/98se en soms ook ME)
 
okay bedankt, maar wat doet dit progje precies...is per slot van rekening bijna 10mb groot!
 
Die bevat de drivers voor je kaart. 10MB is doodnormaal tegenwoordig, wel vervelend als je een trage verbinding hebt.
 
Gee probleem, ik heb kabel...maar de benodigde driver zitten dus in die nvidia download?

heatseeker
 
Geplaatst door Heatseeker
Gee probleem, ik heb kabel...maar de benodigde driver zitten dus in die nvidia download?

heatseeker

In die file zitten de drivers voor alle TNT(2) en Geforce (2,3 en 4) kaarten voor windows 98 en Me. Als je 'm installeert herkent het programma automatisch welke kaart je hebt en installeert dan de juiste drivers.
Het zijn de nieuwste officiele Nvidia drivers, welke de beste kwaliteit en snelste prestaties moeten geven.

De Diamond Viper v770 is in principe gewoon een TNT2 chipset, ontwikkeld door Nvidia, maar Diamond heeft de kaart erom heen gebouwd zeg maar. Dus vandaar de naam van de drivers. Ze werken universeel met alle kaarten met een Nvidia TNT of Geforce chipset. Dus ook jou Diamond viper v550.
 
Ligt dit aan mijn kaart of is er iets anders niet goed

iets anders.

in geval van verkoop:

formatteer en installeer 98se opnieuw.

zorg voor een nieuwe dirextx versie en nieuwe video drivers.

een pc verkopen met een bestaande gebruikte windows installatie gaat nooit goed.

pe.
 
dat is idd een beter idee ik zou hem ook even formatteren !!
 
Nou word me alles een beetje duidelijker! alleen dat formatteren heb ik dus nog nooit gedaan gelukkig...zou bij wegdoen voor de koper wel fijn zijn, is ie lekker schoon en weer vrij van mijn rommel!

3 1/2 jaar geleden deze nieuw gekocht met dus die diamon viper v770 kaart en een soundblaster 1024 live....welke kaarten zou ik nu het beste kunnen aanschaffen?
Voor muziek maakt het me nix uit, ik brand wel veel en download veel mp3`s, maar afspelen doe ik onder de tv in mijn sony-set!
En wat 3d betreft...ik speel nu helemaal geen spellen, maar af en toe unreal of dat soort dingen spelen lijkt me wel geinig....dan hoef ik voor mijn part geen kanon van een kaart, maar wel 1 die het goed aankan!

bedankt voor alle oplossingen en ik wacht nog ff of jullie tips hebben wat betreft mijn vraag over de kaarten!

groeten heatseeker

p.s. een standaard geluidskaart wil toch ook?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan