Dia's op een DVD zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Iemand heeft mij de vraag gesteld hoe dia's op een DVD kunnen worden gezet. Ik ben erachter gekomen dat een diascanner het mogelijk maakt dia's te scannen en daarmee op een harde schijf te zetten. Van daaruit kan een DVD worden gebrand. Ik heb echter geen idee om wat voor soort scanners het hierbij gaat en hoe snel zo'n apparaat werkt. Heeft iemand ervaring hiermee en hoe duur is dat?

Jazeker, het is heel goed mogelijk om dia's te scannen er daar afbeeldingen van te maken.
Hier bestaan speciale scanners voor die hele goede resultaten leveren.
Ik heb dat wel eens uitgezocht, maar die vond ik toen best wel aan de prijzige kant.

Ik gebruik momenteel zelf een combi scanner Canon Canoscan 4400F.
Hiermee kan ik dia's of 35mm negatieven of gewone scans maken en opslaan als jpg bestand.
Tevens is er de mogelijkheid om gescande dingen meteen te emailen of pdf bestanden van te maken. Of een A4 tje te kopieeren.
Dit zal niet het allerbeste apparaat zijn, maar de resultaten die ik behaal, zijn voor mij ruimschoots voldoende.
Ik heb deze gekocht voor ongeveer 80 euro, bijna een jaar geleden.
Misschien is dit apparaat nu wel ergens goedkoper te vinden ?

Als je de dia's eenmaal als afbeelding hebt, zijn er vele programma's om een fotoshow of dia voorstelling er van op DVD te branden.

Dia's scannen en branden op DVD

Met een Epson V100 Photo kun je al heel behoorlijke resultatem krijgen als je dia's scant.
Je kunt dan steeds 4 dia's scannen. Het duurt wel een minuut op 10 voor die als JPG op je PC staan.
Makkelijk ingebruik. Daarna met een brandprogramma alles op DVD zetten en je kunt met de meeste brandprogramma's ook een pictureshow maken en die op DVD branden.
Succes,
Coogar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan