diascanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceeslm

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
hallo

ik heb vandaag een diascanner type primefilm 1800u gekocht.
hij doet het vrij aardig voor huis tuin keuken dia's ,maar alleen voor iedere dia neeemt hij een tijd van 1 minuut en 45 seconden en als je duizenden dia's moet scannen .
ik heb de laatsta software gedownload ,maar nog steeds bijna 2 minuten.

na het scannen van ca 50 sec heeft hij nog ca 1 minuut nodig voor het opslaan.

nu is mijn vraag of dit normaal is of dat ik iets verkeerd doet,want ik word er toch wel moe van :evil: :evil: .

ik gebruikt win xp prof

ceeslm zei:
ik heb vandaag een diascanner type primefilm 1800u gekocht.
hij doet het vrij aardig voor huis tuin keuken dia's ,maar alleen voor iedere dia neeemt hij een tijd van 1 minuut en 45 seconden en als je duizenden dia's moet scannen .
Ik heb geen ervaring met diascanners, maar ik weet wel dat een beetje professioneel apparaat al gauw € 1500,- tot € 3000,- kost.
Over de scanner die je noemt lees ik: The PrimeFilm 1800U is expected to sell for an unprecedented $199. Ik denk dus niet dat je daar meer van kunt verwachten.
In jouw geval (duizenden dia's) kun je beter een professionele scanner huren - klik.

ik heb hem iets sneller gekregen door de scan als tiff op te slaan ipv jpg maar nog steeds 1min 25 sec.
na nu zo'n 120 scans word je er toch wel moe van :evil: :evil: :evil: :evil:

ceeslm zei:
na nu zo'n 120 scans word je er toch wel moe van :evil: :evil: :evil: :evil:
Tja, een ander advies dan in mijn vorige bericht heb ik niet.
Al zou je er met deze scanner natuurlijk ook een soort vijfjarenplan voor op kunnen stellen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan